شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#قیمت

خبر خوب دولت: چهار دهک پایین ۱۰ کالای مشخص را به قیمت خرداد ۱۴۰۱ از کجا خریداری کنند؟

خبر خوب دولت: چهار دهک پایین  ۱۰ کالای مشخص را به قیمت خرداد ۱۴۰۱ از کجا خریداری کنند؟

ایرنا نوشت: رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه هجمه سنگین خبری علیه ایران شکل گرفته است، گفت: در یک رویارویی کامل رسانه‌ای با یک جبهه بین‌المللی ضداسلام و ضد ایران قرار گرفته‌ایم اما دولت با تمام توان در میدان است.

سپهر خلجی در آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار تصریح کرد: در این ایام معمولا با مدیران رسانه ها جلسه برگزار می‌شد ولی امسال تاکید داشتیم جلسات با حضور خبرنگاران برگزار شود. من خود افتخار خبرنگاری دارم و مشکلات جامعه خبری را کاملا درک می‌کنم.

وی با تاکید بر این‌ جمله که هجمه سنگین خبری علیه ایران شکل گرفته است، عنوان کرد: در یک رویارویی کامل رسانه ای با یک جبهه بین المللی که ضد اسلام و ضد ایران است، قرار گرفته ایم، شواهد کاملا روشن است و نیاز به اثبات ندارد، هجمه سنگین خبری علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است و این دشمنی ها از اول انقلاب وجود داشته و اکنون تداوم یافته است و طی بیش از ۴۰ سال با مشکلات مختلفی مواجه بوده ایم.

خلجی با بیان اینکه یکی از ابعاد این دشمنی ها در حوزه رسانه است، گفت: بار سنگین رسانه را به دوش می‌کشیم و باید شرایط را بازگو کنیم و در صورت نداشتن درک روشن نمی توانیم به مسئولیت خود به نحو احسن بپردازیم. بیشترین حجم بمباران رسانه ای علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است و نقطه اوج آن اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ بود که حوزه مربوط به زنان هدف قرار گرفته شد.

وی متذکر شد: دشمنان تلاش کردند تصویری ضد زن و تبعیض آمیز علیه جمهوری اسلامی روایت کنند و انواع و اقسام حملات علیه ایران را شکل دادند در حالی که بانوان افتخار آفرینی‌های زیادی در حوزه ورزش به دست آورده اند و این افتخارات با سایر ادوار قابل مقایسه نیست.

خلجی بیان کرد: روز گذشته وزیر آموزش و پرورش آماری را ارائه کردند مبنی بر آنکه برای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش درصد بالایی از بانوان اعلام آمادگی کردند و این نشان دهنده آن است که تعداد بانوان تحصیلکرده در مقاطع کارشناسی و بالاتر زیاد است. همچنین میزان افتخارات بالایی در حوزه های مختلف توسط زنان به دست آمده است ولی تصویری که دشمنان سعی کردند علیه ایران بسازند محصول یک کار رسانه‌ای بود که از ظرفیت های سیاسی، دیپلماتیک و بین المللی استفاده کردند.

وی افزود: در دنیا کم سابقه است که وزرای خارجه کشورها که به آداب دیپلماتیک پایبند هستند به امور داخلی کشورها دخالت کنند ولی در ایام اغتشاشات چند وزیر خارجه به میدان آمدند و رسما موضع گیری و تهدید کردند. کشورهایی که این اتفاقات را رقم‌ زدند در چند ماه گذشته شرایطی را تجربه کردند و خودشان با ناکارآمدی در ساختار حاکمیتی مواجه شدند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: این هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران اهدافی داشت که یکی از آنها ناامیدکردن مردم بود. هدف دیگر ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی بود اگر این را بپذیریم و اتفاق نظر داشته باشیم تکالیفی به عهده ما است تا تصویرسازی های دشمن علیه ایران را اصلاح و ترمیم کنیم وی با اشاره به اینکه راه این اصلاح، تبیین است، افزود: رهبر انقلاب فرموند که کسانی از اول انقلاب سابقه مبارزاتی داشتند و در طول جنگ درگیر جهاد بودند و افراد زیادی در طول انقلاب هستند که خدمات بزرگی داشتند ولی در مقابل شبهه دشمن نتوانستند بایستند و کمرشان شکست و اکنون این شبهه زدایی وظیفه ما و شماست.

خلجی عنوان کرد: تصویری که می‌خواهند در مورد دولت نشان دهند باید تبیین شود. دولت با تمام توان در میدان است ولی برخی به دنبال ساخت تصویر تاریک و سیاه است در حالی که باید دید دولت را در چه شرایطی تحویل گرفته‌ایم. یادمان نمی رود تا دو سال قبل کشور درگیر مرگ و میر روزانه ۷۵۰ نفر بود و هیچ امیدی برای نجات از این‌ مرحله وجود نداشت.

وی افزود: تورم در ابتدای دولت ۶۰ درصد بود و شکست ایده مرکزی در ارتباط با حل مشکلات از طریق مذاکره، هشت سال ظرفیت کشور را فرسایش داد و همان ها اذعان و اعتراف کردند که مذاکرات هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است، ارتباط با مردم که تقریبا قطع بود و در اندک مواردی در موضع تکبر صورت‌ می گرفت و نفوذ تا گلوی دولت رفته بود و دستگیری‌ها در دولت قبل گویای شرایط است و شعارهای انقلاب منزوی شده بود.

خلجی با اشاره به بیان رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: وضع رشد تولید شرایط منفی را تجربه کرد و رهبری هم فرمودند دهه ۹۰ دهه از دست رفته اقتصاد بود. دولت سیزدهم را با این وضعیت تحویل رفتیم و ماهانه ۱۵ همت بدهی دولت قبل را تسویه می‌کنیم، درحالیکه این رقم اگربه اقتصاد تزریق شود بسیاری از پروژه‌های عمرانی را می‌توان‌ پیش برد. البته این‌به معنای این نیست که وضعیت ایده‌آل است انتقاداتی وجود دارد ولی دولتی بر سر کار آمد تا معضلات بزرگ کشور را حل کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی با اشاره به توفیقات کسب شده توسط دولت مردمی گفت: در دولت سیزدهم پروژه ۲۴ ساله راه آهن تبریز به ثمر رسید و آب شیرین کن بوشهر بعد از ۲۰ سال به نتیحه رسید و بعد از ۱۰ سال به دریاچه ارومیه آب منتقل شد، فاضلاب خوزستان بعد از ۳۱ سال در این دولت ۲۵ درصد پیشرفت داشت، فاز ۱۱ پارس جنوبی کار بزرگ مهندسی است که در تاریخ صنعت نفت دنیا سکویی جدا شده و در جای دیگر نصب شده و این مدل مشابه ندارد و صدها اقدامات دیگر.

وی با تاکید بر این جمله که ماموریت و مسئولیت سنگینی بر دوش ماست، یادآور شد: باید بتوانیم این مسئولیت را به نحواحسن انجام بدهیم، آن هم در مقابل یک جبهه عظیم بین المللی که هدف اصلی آن ایجاد ناامیدی است و باید نیمه پر لیوان را به مردم نشان دهیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: باید نگاه امیدوارانه در کشور تقویت شود و نیازمند کمک رسانه هاست و این عین جهاد است.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت مقابله با فساد است و بنای مماشات نداریم، گفت: مسئولانی در این دولت داریم که برای اولین بار با دستور رئیس جمهور توبیخ با درج در پرونده شدند و این بی‌سابقه است.

خلجی با اعلام چند خبر خوب تصریح کرد: چند کار را با سازمان اداری و استخدامی پیش برده ایم که در چهار حوزه تعریف می شود یکی رتبه بندی مشاغل حوزه روابط عمومی هاست که در این زمینه خلاء وجود داشت و با اهتمام معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی به نتیجه مطلوب ختم خواهد شد. همچنین مقدمات مجوز حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای تازه نفس به بدنه اطلاع رسانی دولت را اخذ کرده ایم.

رئیس شورای اطلاع رسانی در همین راستا مطرح کرد: اقدامی را برای حوزه تقویت محتوایی برای بخش رسانه ای دولت انجام داده ایم که در قالب کلاس های آموزش ضمن خدمت است که در ارتقای اداری افراد اثر گذار است.

خلجی با اعلام یک خبر اقتصادی در حوزه تامین مرغ و گوشت تاکید کرد: اقدام خوب دیگر در حوزه اقتصادی است که چند کار مهم در حال انجام است، با مشکلی در حوزه تامین مرغ و گوشت مواجه بودیم که فشار سنگینی را به جامعه وارد کرد، دولت اقداماتی را از یک ماه پیش انجام داد و از حدود پنج روز قبل اثرات آن در بازار خود را نشان داده است. در حوزه تامین اقلام‌مربوط به مرغ و گوشت، گوشت از سمت سیستان و بلوچستان تامین می شود و در تامین مرغ همزمان با سرمایه گذاری برای احیای تولید، واردات را انجام‌ می دهیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی همچنین گفت: امتیاز مضاعفی به چهار دهک پایین اختصاص یافته است که آنها اگر به جای دریافت نقدی یارانه، ۱۰ کالای مشخص از طریق فروشگاه های زنجیره ای خرید کنند این ۴۰۰ هزار تومان با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی همراه خواهد بود و مزیت مهم این است که این اقلام را به قیمت خرداد ۱۴۰۱ خریداری می کنند.

وی با اشاره به افتتاح فاز ۱۱ پارس‌جنوبی خاطرنشان کرد: این فاز آخرین فاز پارس جنوبی است و با افتتاح آن در هفته دولت ظرفیت این پروژه تکمیل می شود.

۲۱۶۲۱۷