شهر خبر

ترامپ: مایک پنس به سمت «جبهه تاریکی» رفته‌ است

ترامپ: مایک پنس به سمت «جبهه تاریکی» رفته‌ است

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری سابق آمریکا از مایک پنس به دلیل "رفتن به سمت جبهه تاریکی" انتقاد کرد، چرا که این معاون سابقش همچنان بر تصمیم خود برای تایید انتخابات ۲۰۲۰ ایستاده است.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در پستی در رسانه اجتماعی تروث سوشال نوشت: در نهایت اتفاق افتاد! مایک پنس کوچولو، مردی که در آستانه اخراج به عنوان فرماندار ایندیانا بود تا اینکه من آمدم و او را معاون خودم کردم، به سمت جبهه تاریکی رفته است.

وی ادامه داد: من هرگز به این پنس که به تازگی جسور شده نگفتم که من را فراتر از قانون اساسی قرار دهد. او متوهم است و حالا می‌خواهد نشان دهد که مرد سرسختی است.

ترامپ سه‌شنبه گذشته بابت تلاش‌هایش برای حفظ قدرت پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به چهار فقره متهم شده است. این کیفرخواست به تشریح تلاش‌های مکرر این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای متقاعد کردن پنس برای بازگرداندن یا رد آرای الکترال در حین جلسه کنگره برای تایید انتخابات در ششم ژانویه ۲۰۲۱ پرداخته است.

بنا بر گزارش‌ها، پنس در جریان تماسی در اول ژانویه ۲۰۲۱ به ترامپ گفت که معتقد نیست "مبنای قانون اساسی" برای رد نتایج انتخابات وجود داشته باشد و این اقدامی "نادرست" است؛ صحبت‌هایی که باعث شد تا رئیس جمهوری سابق بگوید، پنس "بیش از حد صادق" است.

معاون ترامپ همچنین روز سه‌شنبه گفته بود که این کیفرخواست یک یادآوری مهم است که هرکسی که خودش را ورای قانون اساسی قرار دهد نباید رئیس جمهوری ایالات متحده شود.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشور ما مهمتر از یک مرد است. قانون اساسی ما مهمتر از شغل هر فردی است. در ششم ژانویه، ترامپ از من خواست که بین او و قانون اساسی یکی را انتخاب کنم. من قانون اساسی را انتخاب کردم و همیشه پای انتخابم هستم.

پنس همچنین در روزهای اخیر تاکید کرده که اختیاری برای رد نتایج انتخابات در ششم ژانویه نداشت و افزود: می‌دانید من دانشجوی تاریخ آمریکا هستم و نخستین باری که در اوایل دسامبر شنیدم کسی پیشنهاد می‌کند که به عنوان معاون رئیس جمهوری ممکن است بتوانم تصمیم بگیرم کدام رای را رد کنم و کدام را بپذیرم، می‌دانستم که این اشتباه است و بی‌اختیار آن را رد کردم. متاسفانه، ترامپ با گروهی از وکلای دیوانه دوره شده بود که به او می‌گفتند فقط چیزی را بشنو که می‌خواهی.

۳۱۱۳۱۱