شهر خبر

دستگیری اعضای یک کانال تلگرامی خانوادگی صیغه‌یابی

دستگیری اعضای یک کانال تلگرامی خانوادگی صیغه‌یابی

فارس نوشت: رئیس پلیس فتا استان، از شناسایی و دستگیری اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری اینترنتی که با راه اندازی کانال تلگرامی صیغه یابی جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کرد، خبر داد.

رسول جلیلیان در کرج، گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی، به پلیس فتا مراجعه کرد.

وی افزود: افرادی ناشناس با راه اندازی یک کانال جعلی تلگرامی با عنوان "صیغه یابی" با شیوه متقلبانه اقدام به کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی کرده اند.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسی ماموران حکایت از این داشت که فرد کلاهبردار با عناوین مختلف از جمله حق معرفی و گواهی تضمین مالباخته را ۱۵ میلیون تومان سرکیسه کرده و با مسدود کردن حساب کاربری نامبرده را دست به سر کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اضافه کرد: ماموران با انجام یکسری اقدام فنی و پلیسی، رد پایی از عامل کلاهبرداری در یکی از مناطق شهرستان چهارباغ به دست آورده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را به همراه همدست و برادرش دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

جلیلیان تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی اعتراف کرد با شیوه جعل مجوز پلیس امنیت و حوزه علمیه مبنی بر راه اندازی کانال تلگرامی کاربران اینترنتی را فریب داده و با شیوه‌های متقلبانه نزدیک به 3 هزار نفر را سرکیسه کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به شناسایی ۲۲ نفر از مالباختگان پرونده، افزود: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهمان حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی عنوان کرد: فضای مجازی محیطی ایده آل برای کلاهبرداران است، بنابراین به کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که که به هیچ وجه به افراد ناشناس که با عناوین مختلف قصد دریافت وجه دارند اعتماد نکنند.

جلیلیان در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی در فضای مجازی وبمنظور شناسایی و دستگیری طراحان آن، مراتب را از طریق درگاه پلیس فتا به آدرس ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.