شهر خبر

عابدزاده به فوتبال ایران نزدیک شد

عابدزاده به فوتبال ایران نزدیک شد

ورزش سه نوشت: شاید بازی‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین شرایط تازه نقل و انتقالاتی باعث شود تا شاهد یک اتفاق جالب در فوتبال باشگاهی ایران باشیم.

آخرین تغییراتی که در قوانین نقل و انتقالاتی به وجود آمد راه را برای بازگشت امیرعابدزاده دروازه‌بان فصل گذشته پونفرادینا به لیگ ایران باز کرده است. براساس بندهای اضافه شده و جدید نقل و انتقالاتی بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور و در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر بازی می‌کنند مانند سهمیه خارجی محسوب نشده و می‌توانند به لیگ برتر بیایند.

امیرعابدزاده دو فصل پیش بعد از 5 سال حضور در لیگ پرتغال به فوتبال اسپانیا رفت تا ماجراجویی جدیدی را آغاز کند. او در پرتغال و بخصوص در 4 سالی که در ماریتیمو بود روزهای خوب و موفقی را سپری کرد. حضور در لیست نهایی جام جهانی 2018 و سپس حضور در تیم ملی در جام ملت‌های آسیا پاداش بازی‌های موفق او بود که توسط کارلوس کی روش با دعوت به تیم ملی داده شد.

او در اولین فصل حضورش در پونفرادینا هم عملکرد خوبی داشت و با وجود حضور در اردوهای تیم ملی و حتی ابتلا به ویروس کرونا توانست در 35 بازی برای تیمش به میدان رفته و 9 کلین شیت را هم به عنوان اولین دروازه‌بان ایرانی در لالیگا2 به ثبت برساند.

سال گذشته با وجود حضور در تیم ملی و بازی‌های جام جهانی که همزمان بازی‌های لالیگا2 نیز برگزار می‌شد توانست در 30 مسابقه برای پونفرادینا به میدان برود و باز هم 9 کلین شیت را به نام خودش ثبت کند. با این حال بعد از سقوط تیم به رده پایین‌تر امیر تصمیم به جدایی گرفت و هنوز هم با تیم جدیدی قرارداد نبسته است.

در طی این مدت که او از تیمش جدا شده اخبار متفاوتی به گوش رسیده و صحبت‌هایی درمورد بازگشت او به فوتبال ایران و پرسپولیس شنیده می‌شد. حتی بعد از ماجرای بیرانوند این خبر منتشر شد که شاید او گزینه استقلال برای فصل آینده جهت حفاظت از دروازه‌اش باشد. اما تا الان هیچکدام از این اتفاقات نیفتاده است هرچند قوانین جدید نقل و انتقالات در ایران می‌تواند مسیر بازگشتش به فوتبال ایران را تسهیل کند.

باید دید او با چه پیشنهادی مواجه می‌شود و آیا باشگاه‌های خواهان او توان پرداخت مبلغ درخواستی‌اش را خواهند داشت. امیرعابدزاده حتما چشم به پیراهن تیم ملی و بازی های جام ملت های آسیا دارد و باید دید این موضوع چقدر در انتخاب تیم آینده او نقش ایفا خواهد کرد. هرچه هست او اکنون می‌تواند به فوتبال ایران برگردد. آخرین بار او به عنوان یک دروازه‌بان جوان در ترکیب تیم راه آهن در لیگ چهاردهم و در حالی که 22 سال داشت به میدان رفت و پس از آن ایران را ترک کرد و حالا اگر برگردد یک دروازه‌بان باتجربه و 30 ساله است.

257 251