شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس‌جمهور

حسینی: در رأی اعتماد وزرا معاون‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها را بسیج کردیم/ ۸۷ درصد نظرات دولت در لوایح تامین شد/ ۵۰ درصد سوالات از وزرا کاهش یافت

حسینی: در رأی اعتماد وزرا معاون‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها را بسیج کردیم/  ۸۷ درصد نظرات دولت در لوایح تامین شد/ ۵۰ درصد سوالات از وزرا کاهش یافت

ایلنا نوشت:معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در رأی اعتماد وزرا همه معاون‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها را بسیج کردیم تا همه وزرا رأی بیاورند که به جز یک مورد رأی آوردند.

سید محمد حسینی در پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: یک زمانی مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی نام‌گذاری کردند و در کشور ما برخی قلمداد می‌کردند که ما ۳ قوه داریم و مطبوعات قوه چهارم است اما امروز نقشی که رسانه‌ها دارند گاهی اوقات از مدیران اجرایی بیشتر است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که در جنگ نرم هستیم، عنوان کرد: رسانه‌ها در این جنگ نقش اساسی در بالا بردن قدرت تحلیل و سطح سواد مردم دارند. رسانه‌ها در رو کردن دست دشمن دارند.

وی یادآور شد: پاییز سال گذشته نشان داد که دشمن چه جنگ نرمی راه انداخت و برخی‌ها فکر کردند کار نظام تمام است و در این میان نقش رسانه تعیین‌کننده بود.

حسینی گفت: در برخی از نظام‌ها نمی‌خواهند رسانه‌ها باشند و مردم آگاه باشند اما در نظام اسلامی می‌خواهد رسانه‌ها باشند و مردم آگاه باشند.

وی افزود: در همه مراحل و مسائل نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است. همانطور که حضرت آقا درباره جهاد تبیین سخن گفتند نقش رسانه‌ها در این امر بی‌بدیل است. رسانه‌ها می‌توانند روشن‌گری کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که به ۲ سالگی دولت سیزدهم نزدیک می‌شویم، بیان کرد: در این مدت اقداماتی صورت گرفت، البته زمین همواری هم نبود مشکلات و تنگناهایی وجود داشت. زمانی افتخار وزیر مسکن این بود ‌که حتی واحد مسکونی افتتاح نکرده است در صورتی که باید سالی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون مسکن ساخته می‌شد. روزگاری در حوزه آب مشکلاتی وجود داشت، در این ۲ سال کارهای زیادی در سفرهای استانی و دولت صورت گرفت و باید هم ادامه دهیم.

وی در خصوص اقدامات دولت گفت: قصد ما تعامل با مجلس بوده و هست، در رأی اعتماد وزرا همه معاون‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها را بسیج کردیم تا همه وزرا رأی بیاورند که به جز یک مورد رأی آوردند.

حسینی بیان کرد: در بحث‌هایی مانند وزیر کار و جهاد دولت خودش اقدام کرد. درباره تک تک وزرایی که معرفی شدند عده‌ای مخالف بودند که با رایزنی جلسه رای اعتماد برگزار شد.

وی با بیان این‌که به زودی وزیر پیشنهادی ورزش معرفی خواهد شد، ادامه داد: حداقل برای ۱۲ وزیر امضا برای استیضاح جمع شد که رایزنی‌ها صورت گرفت به جز در ۲ مورد که وزیر بهداشت و صنعت بود که آقای فاطمی امین به استیضاح رسید و آقای علی ‌آبادی جای ایشان آمدند.

حسینی یادآور شد: گاهی اوقات خطاب به رئیس‌جمهور مطالبی عنوان می‌شود که ما سعی می‌کنیم همه این موارد را پیگیری کنیم که ۸۲ درصد مربوط به معاونت‌ها و سازمان‌های دولتی بوده است.

وی ادامه داد: اخیرا بحث‌های مطرح شد تحت عنوان وزارت خانواده و زنان که نظارت‌ها بیشتر شود که در معاونت‌ این قضیه وجود داد.

حسینی در خصوص کارت‌های زرد وزرا در دولت سیزدهم گفت: در این دولت ۸ وزیر کارت زرد گرفتند که در دولت دوازدهم یازده مورد بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در سال اول همه نمایندگان یک دوره فرصت داشتند با رئیس‌جمهور جلسه داشته باشند.

وی اظهار داشت: معاونت‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها به طور مستمر در مجلس حضور دارند.

حسینی گفت: رئیس‌جمهور تاکنون یازده جلسه در مجلس حضور پیدا کردند. ۴جلسه بین دولت و مجلس برگزار شده است که ۲ جلسه دولت میزبان بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به حضور اعضای کابینه در مجلس گفت:حضور فعال معاونین و وزرا در کمیسیون‌های مجلس تاکنون ۵۰۰ مورد بوده است که بیشترین موارد مربوط به وزارت صنعت است. سپس وزارت جهاد و رتبه سوم برای وزارت نیرو است. همچنین رتبه چهارم به وزارت اقتصاد و رتبه بعدی را وزارت تعاون دارد.

وی ادامه داد: در این مدت مجلس ۶۸ بیانیه صادر کرده است.

حسینی تاکید کرد: سعی کردیم بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری لوایح در اولویت قرار گیرد. ما تا این لحظه ۹۰ لایحه را تقدیم مجلس کردیم. از ۱۳۷ لایحه مانده از قبل با ۱۱۹ لایحه موافقت و ۱۸ لایحه را مسترد کردیم.

وی افزود: به غیر سفرهای استانی که رئیس‌جمهور دارند معاون پارمانی به دعوت نمایندگان در استان‌ها حضور پیدا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ۱۱۴ سفر استانی تاکنون از سوی این معاونت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۲۶ نشست با معاونت‌های پارلمانی وزارت‌خانه‌ها داشته‌ایم که تاکنون سابقه نداشته است.

حسینی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه حضور معاونت پارلمانی فعال است. در مورد لوایح ۸۷ درصد نظرات دولت تامین شده است. ۵۰ درصد سوالات از وزرا کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بحث دانش پارلمانی را آغاز کرده‌ایم که مدیران ما دانش لازم را داشته باشند. سعی کرده‌ایم تعاملات مثبت و سازنده با مجلس داشته باشیم و شروع کننده بحث‌ها نباشیم و برای مطالب عنوان شده توسط نمایندگان توضیح و شرح دادیم و سعی کردیم به جای تنش و بحث به مردم خدمت کنیم.

حسینی درباره انتقاداتی که مطرح می‌شود درباره اینکه آیا سفرهای زیاد معاونت پارلمانی به دلیل وجود خلاء در بخشی از نهادها نیست، گفت: سفرهای ما پنجشنبه و جمعه است و یا زمانی که مجلس تعطیل است.

وی افزود: نکته بعدی این است که خود نمایندگان برای سفرها اصرار دارند. اما یک وظیفه که از خارج مقرر شده است انجام می‌دهیم که برای کمک به دولت است. مثلا در زمان اغتشاشات در دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها حضور داشتیم و صحبت می‌کردیم که برای کمک به کشور بود. معتقدم به جای این‌که در خانه بنشینم برای روشنگری و پیگیری مشکلات و مسائل به شهرستان‌ها سفر می‌کنم.

حسینی درباره بررسی لایحه عفاف و حجاب بیان کرد: احتمالا فردا این لایحه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

۲۱۶۲۱۷