شهر خبر

بورس بازان خوشحال باشند / آماده اوج گیری بازار سهام باشید

بورس بازان خوشحال باشند / آماده اوج گیری بازار سهام باشید

بورس تهران در هفته‌ای که گذشت روزهای پرنوسان اما کم‌رمقی را سپری کرد و شاهد رفت و برگشت‌های متوالی در نماگرهای اصلی تالار شیشه‌ای بودیم که نتیجه آن نیز کاهش شاخص کل بورس به زیر کانال ۲ میلیون واحدی بود.

با وجود فراز و فرودهایی که در ۴ روز کاری بازار سهام در هفته جاری تجربه شد، پایان هفته در روز سه‌شنبه با رنگی سبز همراه بود و بخش عمده‌ای از نمادها با وجود ارزش معاملات پایین، رشد قیمتی مناسبی را تجربه کردند. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته توانست در نهایت کار خود را با یک افزایش یک درصدی به پایان برساند و در محدوده ۱.۹۷۵ میلیون واحدی قرار بگیرد و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز با ثبت شرایط مشابه، رشد ۰.۹۷ درصدی را تجربه کرد. با این حال اما روند ارزش معاملات نشان می‌دهد که فعلا رونق چشمگیری در بازار سرمایه ایجاد نشده و برخی چالش‌های مهم رخ داده طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته، اجازه معاملات پرحجمی را به بازار نمی‌دهد. ارزش معاملات خرد سهام در روز سه‌شنبه عدد ۴۹۸۸ میلیارد تومان را ثبت کرد که با ورود پول ۸۲ میلیارد تومانی همراه بود.

نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس نشان می‌دهد که این نماگر پس از روند کاهشی نسبتا قدرتمندی که روز گذشته تجربه کرد، خط روند صعودی میان‌مدت خود را از دست داد و به زیر آن نفوذ کرد. اکنون آخرین امید شاخص کل بورس به محدوده ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحد خواهد بود که فعلا توانسته از کاهش بیشتر جلوگیری کند. از سمتی اما وضعیت در اندیکاتور RSI بهتر دنبال می‌شود و شاهد شکسته شدن خط روند نزولی آن به سمت بالا هستیم. اگر بورس تهران بتواند در روزهای آینده بار دیگر به بالای خط روند خود برود، می‌توان انتظار داشت که روند صعودی اگرچه با قدرت پایین اما ادامه‌دار باشد.

 با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و همچنین وضعیت تکنیکالی شاخص کل، پیش بینی می‌شود که بورس فردا بتواند به روند سبز خود ادامه دهد.