شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امام رضا(ع)#حرم امام

حرم امام رضا(ع) از شنبه مدرسه علمیه می‌شود

دوره آموزشی تابستانه دارالعلم مدرسه میرزاجعفر از ۱۴ مردادماه به مدت دو هفته در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در این مدرسه علمیه که با حضور طلاب برگزیده مدارس علمیه حوزه علمیه مشهد و قم برگزار خواهد شد اساتید برجسته حوزه های علمیه کشور به تدریس خواهند پرداخت.
هزار و ۳۴۴ نفر از استادان و نخبگان طلبه کشور در نخستین دوره طرح تابستانی دارالعلم مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند. حجت الاسلام محمد میرزایی مدیر حوزه ریاست حوزه علیمه خراسان با اعلام این خبر، افزود: از این تعداد هزار و ۹۴ نفر از مردان و ۲۵۰ نفر از زنان بودند که در نهایت با توجه به ظرفیت موجود، ۳۵۰ نفر از برادران و ۱۵۰ نفر از خواهران پذیرش شدند.
برگزاری مَدرس ها در حرم رضوی ویژگی این مدارس است که در جوار مضجع منور رضوی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

مدارس «فقه و اصول»، «کلام و فلسفه» و «تفسیر و ادبیات» هر روز برگزار خواهد شد. بر اساس رویه سنتی مدارس علمیه، هر روز صبح کلاس اخلاق نیز با حضور اساتید برجسته آغاز کننده کلاس های روزانه است. به منظور مستند سازی این دوره ها علاوه بر ثبت تقریرات شرکت کننده گان در دوره آموزش به منظور تدوین خروجی این دوره آموزشی، موضوعات و سرفصل های مطرح شده در هر مدرسه در قالب یک کتاب تخصصی چاپ خواهد شد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان هم گفت: مخاطب اصلی این دوره نخبگان و استادانی هستند که دست کم ۱۰ سال سابقه تدریس دارند. حجت الاسلام مهدی رضایی افزود: تاسیس مدارس علمیه در حرم و اطراف آن، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و پیشینه فعالیت علمی و فرهنگی آستان قدس نشانگر توجه و اهمیت دادن این مکان مقدس به مباحث علمی است و موقوفات مختلفی نیز در رابطه با مدرسان و معلمان علوم اسلامی وجود دارد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، از 17 مدرسه علمیه که حول حرم رضوی قرار داشته اند هم اکنون فقط 4 مدرسه باقی مانده و بقیه این مدارس در جریان توسعه حرم رضوی تخریب شده اند. مدارس «خیرات خان»، «میرزاجعفر»، «پریزاد» و «دودر» مدرسه های هایی هستند که در میانه حرم قرار گرفته و هر کدام در سویی جزئی از حرم رضوی محسوب می شوند.