شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیس جمهور#سوئد

حسینی: قرآن‌سوزی مانع توسعه گرایش نسبت به اسلام و قرآن نیست / دولت سوئد به دنبال محدود و ممنوع کردن این حرکات است

حسینی: قرآن‌سوزی مانع توسعه گرایش نسبت به اسلام و قرآن نیست / دولت سوئد به دنبال محدود و ممنوع کردن این حرکات است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرآن‌سوزی و هتک حرمت به ساحت قرآن کریم نمی‌تواند مانع رشد و توسعه گرایش نسبت به اسلام و قرآن شود.

موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک، موضوعی است که سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آن، گفت: متأسفانه هتک حرمت به قرآن کریم برای چندمین بار تکرار شده است. این امر بیانگر این است که جریانی در جهت اسلام ستیزی طراحی شده که البته در دوران معاصر پس از نوشتار کتاب آیات شیطانی یا کاریکاتورهایی موهن مجله شارلی ابدو شاهد آن بودیم. این کار نشان از اسلام‌ستیزی کشورهایی دارد که دارای جمعیت کم مسلمان در کشورشان هستند.

وی با بیان اینکه قرآن‌سوزی توهین به همه انبیا است و اسامی انبیا در قرآن ذکر شده و آیات متعددی از انبیا در قرآن وجود دارد با اشاره به آیه ۲۸۵ سوره بقره (آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَیْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ ۚ کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ ۚ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَکَ رَبَّنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ)، گفت: فرقی بین پیامبران الهی وجود ندارد. البته بر اساس برخی آیات قرآن؛ برخی نسبت به برخی دیگر فضیلت دارند اما این به معنای انکار و نفی انبیا الهی نیست. اگر فردی انبیا الهی را قبول نداشته باشد در ایمان او باید شک کرد.

حسینی تاکید کرد: هتک حرمت به قرآن کریم هیچ منطقی ندارد و مخالف آزادی بیان است. آنها نمی‌توانند مانع رشد و توسعه گرایش نسبت به اسلام و قرآن باشند. این افراد از روی بغض و کینه و عصبانیت این اقدامات را انجام می‌دهند تا آتش کینه و اختلاف را بین مسلمانان و دیگران بیفروزند. قطعاً جمهوری اسلامی ایران هم این امر را محکوم می‌کند. بلافاصله پس از این کار؛ وزیر امور خارجه با وزاری خارجه دانمارک و سوئد تماس گرفت و صحبت کرد و اظهار داشت که این رفتارها مورد قبول ما نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزیر خارجه دانمارک هم هتک حرمت به قرآن کریم را تأیید نکرده است گفت: تکرار این هتک حرمت در سوئد نشان‌دهنده تعمّد آنها است. در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، ایران از سفر سفیر انتخابی خود به سوئد ممانعت کرده و سفیر جدید سوئد را هم نپذیرفته است تا تکلیف این مسئله معلوم شود. موضع ایران روشن و شفاف است و این رفتارها را به هیچ وجه بر نمی‌تابد همانگونه که امام خمینی (ره) درباره سلمان رشدی مرتد موضعی محکم داشتند.

حسینی تاکید کرد: مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و مقامات کشور در صدور اطلاعیه، خواستار مجازات افراد هتاک به قرآن کریم و افراد پشت صحنه هستند. این کار، بازی کردن با عواطف و احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان با مذاهب و فرقه‌های مختلف است که در بحث قرآن هیچ اختلافی با هم ندارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به اینکه سازمان ملل متحد هتک حرمت به قرآن را محکوم کرده و خواستار توقف این حرکات شده و همچنین، دولت سوئد به دنبال محدود و ممنوع کردن این حرکات است، گفت: این رفتارها برای کشورهایی مثل سوئد هزینه دارد. الازهر مصر اعلام کرده کالاهای سوئدی خریداری نشوند. کشورهای اسلامی سفیران سوئد را احضار کرده و به آنها اخطار داده اند.

وی اظهار داشت: در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد؛ سفیر سوئد از عراق اخراج شد و سفارتخانه سوئد به محلی برای تعلیم و تبلیغ قرآن کریم تبدیل شده است. ملت‌های مسلمان در سراسر دنیا به این مسئله واکنش نشان می‌دهند و بهتر است دولت سوئد، این مسئله را خاتمه دهد تا شاهد واکنش‌های تند مسلمانان نباشیم.

حسینی تاکید کرد: هتک حرمت به قرآن کریم به زیان طراحان آن است. رفتار آنها موجب کنجکاوی برخی نسبت به قرآن شده است و حتماً گرایش به قرآن بیشتر می‌شود. برخی می‌خواهند بدانند در قرآن چه چیزی نوشته شده که برخی نسبت به آن هتک حرمت کرده و آن را می‌سوزانند. اگرچه قطعاً این حرمت در نهایت به نفع اسلام خواهد بود اما باید این امر محکوم شود و نباید بگذاریم این کار استمرار یابد.

۲۱÷۶۲۱۷