شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#کمبود#برق،#چراغ#بورس#خاموش#کرد

کمبود برق، چراغ بورس را هم خاموش کرد

کمبود برق، چراغ بورس را هم خاموش کرد

روز چهارشنبه بورس تهران تعطیل شد. دولت علت تعطیلی دو روزه را گرمای هوا اعلام کرد اما بسیاری از ناظران معتقدند افزایش مصرف برق علت اصلی تعطیلی است. کمبود برق سیگنال مهمی برای فعالان بازار سرمایه است.

بورس تهران در هفته اخیر شاهد بهبود نسبی معاملات و خروج پول حقیقی بود. تنها در روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود. در روز دوشنبه شاخص صعود کرد و به نزدیکی سطح 2 میلیونی رسید. با این حال شاخص نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته پیشین پایین‌تر ایستاد و افت 34 صدم درصدی را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز 74 صدن درصد پایین‌تر از هفته قبل قرار گرفت.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 769 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 368 میلیاردی هفته پیشین، رشد 9 درصدی داشته است.

بهبود نسبی معاملات نتوانست شاخص را به بالای مرز 2 میلیونی هدایت کند و با خروج پول حقیقی همراه بود. روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد با افزایش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 890 میلیارد تومان رسید. 

روز چهارشنبه بورس تهران تعطیل شد. دولت علت تعطیلی دو روزه را گرمای هوا اعلام کرد اما بسیاری از ناظران معتقدند افزایش مصرف برق علت اصلی تعطیلی است. کمبود برق سیگنال مهمی برای فعالان بازار سرمایه است. مسئله‌ای که به کاهش تولید صنایع بزرگ کشور منجر شده است. با این تقاصیل به نظر می‌رسد بازار سرمایه در رکود معاملاتی باقی بماند و منتظر گذر از فصل گرما باشد.