شهر خبر

شکست سه کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان

در جریان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان، ۳ آزادکار ایران شکست خوردند.

ایسنا نوشت: در پایان رقابت های نوبت صبح ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در استانبول ترکیه، سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم و سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند اما ۳ آزادکار دیگر ایران مقابل رقبایشان شکست خوردند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم سام سیار پس از استراحت در دور اول در دور دوم روپش از هند را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ عبدالمالیک جلال الدین اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سیار در این مرحله به مصاف پائول کنی از آمریکا می رود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا تیموری زاد در دور نخست با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب مارکوس بلازی از آمریکا شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده ها را بدست آورد.

در این وزن آنکوش از هند در مبارزه نخست خود ۷ بر صفر از سد دانوش جوکار کشتی گیر ایرانی الاصل از بریتانیا گذشت و در دومین مبارزه نیز با نتیجه قاطع ۱۰ بر یک مقابل آرش یوشیدا دیگر کشتی گیر ایرانی الاصل از ژاپن عبور کرد. این کشتی‌گیر هندی راهی مرحله نیمه نهایی شده است.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ساموئل سدلاک از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۱ ولادیمیر آزاریان از ارمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ میرزاآقا آخوندوف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خلیلی در این دیدار به مصاف مانوئل واگین از آلمان می رود.    

در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور نخست با با نتیجه ۱۰ بر صفر گریگور چرناکوف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ ناتسورا اوکازاوا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مرحله بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر و ضربه فنی مقابل کنستانتین پتریاشویلی از گرجستان شکست خورد و باید منتظر راهیابی حریفش به دیدار فینال باشد، تا بتواند به کار خود در گروه بازنده ها ادامه دهد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ابوالفضل محمدنژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ سینگ جاسپوران از هند را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب رحمان مالخمدوف از روسیه شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها ادامه دهد.