شهر خبر

توصیه مهم آکادمی امریکایی برای کودکان ۲ تا ۵ سال/ فرایند ۳ مرحله‌ای قبل از حواب چیست؟

به گفته محققان ۱۰ ساعت خواب نیاز اساسی کودکان قبل از رفتن به مهد کودک است.

10 ساعت خواب، نیاز اساسی کودکان قبل از مهدکودک

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از healthline، مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکانی که ۱۰ ساعت یا بیشتر در شب می‌خوابند، در مهد کودک از نظر اجتماعی و عاطفی راحت‌تر از سایرین بودند.

طبق این مطالعه کودکانی که خواب کافی داشتند نسبت به کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت خواب شبانه داشتند، یادگیری بهتری داشته و عملکرد تحصیلی بهتری را به ثبت رساندند.

به گفته میشل هینتز، روان‌شناس کودک و خانواده در فلوریدا این یافته‌ها تاییدی براین نکته است که خواب برای عملکرد کلی ما ضروری است. به گفته وی خواب برای کمک به تنظیم اشتها، هورمون‌ها و سیستم ایمنی بدن مهم است.

برای کودکان خواب به تنظیم روابط عاطفی و خلق و خوی عمومی کمک می‌کند. هر پدر و مادری می‌تواند تایید کند که چه زمانی فرزندش بیش از حد خسته است.

البته دکتر ربکا دایاموند از بیمارستان اطفال شهر نیویورک و استادیار اطفال در دانشگاه کلمبیا معتقد است والدین نباید از این مطالعه کوچک، نتیجه‌گیری‌های زیاد محکمی بگیرند.

وی تاکید کرد خواب مهم است، اما تنها بخشی از پازل بزرگ‌تر سلامت در کودکان محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان محدود کردن زمان استفاده از گوشی و تبلت و تلویزیون و ارائه برنامه منظم قبل از خواب از جمله راه‌هایی است که به کودکان کمک می‌کند تا بهتر بخوابند.

آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا توصیه می‌کند کودکان بین ۲ تا ۵ سال بیش از یک ساعت در روز‌های هفته و ۳ ساعت در تعطیلات آخر هفته از موبایل و تبلت و تلویزیون استفاده نکنند.

هینتز نیز فرایند ۳ مرحله‌ای را برای زمان خواب کودکان توصیه می‌کند.

وی حمام، خواب و رفتن به رختخواب را برنامه روتین ۳ مرحله‌ای توصیف کرده و می‌گوید این زمان فوق‌العاده‌ای برای گذراندن زمان با کیفیت با فرزند است.