شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کنکور#آزمون سراسری#نتایج#همزمان

آخرین خبر در مورد زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲

ایسنا: داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هفته گذشته با مراجعه به پنجره خدمات یکپارچه وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را تایید کردند و تا کنون سوابق تحصیلی این افراد جهت اعمال در نتیجه آزمون سراسری در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

در واقع سوابق تحصیلی داوطلبان در گذشته به صورت فیزیکی و در قالب حافظه جانبی به سازمان سنجش ارسال می‌شد اما اکنون این کار از طریق پنجره واحد خدمات دولت انجام می‌شود.

از آنجا که برخی داوطلبان کنون در هر دو آزمون دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند که بعضا ممکن است رشته آنها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و می‌خواهند نتیجه هر دو این آزمونها را ببینند تا نهایتا انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آنها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود، سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آنها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند.

از این رو بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.

بنابر اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد.

همچنین فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، امسال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سهم ۴۰ درصدی و قطعی داشت و این سهم در سال آینده به ۵۰ درصد و پس از آن به ۶۰ درصد می رسد.

منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی است که سهم سوابق تحصیلی برای کنکور امسال یعنی سال ۱۴۰۲ و کنکور سال بعد یعنی ۱۴۰۳ تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم می‌شود، اما در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه­‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه­‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) محاسبه می‌شود.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نمره کل سابقه تحصیلی فقط بر اساس نمرات نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم دانش ­آموزان محاسبه می‌شود و به میزان ۴۰ درصد در نمره کل داوطلب تأثیر قطعی خواهد داشت.

امسال از ۴۰ درصد سهم قطعی نمره کل سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری، ۲۶ درصد معطوف به دروس عمومی و ۱۴ درصد معطوف به دروس تخصصی در پایه دوازدهم می‌شود. سال آینده نیز سهم دروس عمومی در نمره کل سابقه تحصیلی دانش آموز به ۲۸ درصد و پس از آن به ۳۰ درصد می‌رسد.