شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#روسیه#اوکراین

عربستان نتایج مذاکرات درباره اوکراین را به روسیه اطلاع‌ می‌دهد

عربستان نتایج مذاکرات درباره اوکراین را به روسیه اطلاع‌ می‌دهد

ایسنا نوشت: رسانه‌های غربی امروز جمعه اعلام کردند، احتمال می‌رود عربستان نتایج مذاکرات صلح پیرامون اوکراین را که به زودی برگزار می‌شود، به روسیه اطلاع خواهد داد.

روزنامه پولیتیکو آمریکا در گزارشی نوشت، مشخص نیست که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روزهای آتی در نشست مذاکرات صلح پیرامون اوکراین حضور داشته باشد یا خیر اما احتمال می‌رود عربستان نتایج را به روسیه اطلاع دهد.

این روزنامه نوشت، در این نشست که دو روز ادامه خواهد داشت، ۱۰ موضوع فرعی از جمله امنیت غذا و انرژی، آزادی زندانیان، امنیت محیط زیست و امکان تشکیل دادگاه جرائم جنگی نیز بررسی می‌شود.

علاوه بر این، در این گزارش آمده است که احتمالا نمایندگان کشورهای اروپایی قبل از این نشست که قرار است در جده برگزار شود، برای هماهنگی پیشنهادات خود باهم دیدار کنند.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌ها نوشت، عربستان قصد دارد در همین ماه اوت نشستی برای انجام مذاکرات صلح پیرامون اوکراین در جده برگزار کند و نمایندگان حدود ۳۰ کشور را هم به این نشست دعوت خواهد کرد، اما روسیه بین آنها نیست.

از میان کشورهایی که برای این نشست دعوت کرده، اوکراین، اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا هستند و انگلیس، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا هم اعلام کردند که در این نشست شرکت می‌کنند.

در مقابل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه گفت، کرملین این نشست و ماهیت اهداف آن را پیگیری می‌کند.

310310