شهر خبر

سربازان عادی آموزش تخصصی خواهند دید

سربازان عادی آموزش تخصصی خواهند دید

فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این لایحه دارای نکات برجسته مختلفی مانند توجه به اشتغال سربازان بعد از دوره خدمت سربازی است.

سیدعلی آقازاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این لایحه دارای نکات برجسته مختلفی همچون توجه به اشتغال سربازان بعد از دوره خدمت سربازی است.

لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ۷ مرداد به مجلس شورای اسلامی از سوی دولت تقدیم شده است.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور گفت که این لایحه در راستای تحقق سیاست های کلی اشتغال (ابلاغی ۱۳۹۰) مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و سیاست های دولت مردمی مبنی بر تربیت نیروهای انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار از طریق ترویج مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در دوران خدمت وظیفه عمومی و تسهیل کارآفرینی و فرصت های شغلی پایدار آنها پس از دوره مذکور تدوین تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

براساس آنچه در لایحه آمده در صورت تصویب مفاد لایحه، صندوقی تحت عنوان "صندوق مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه و سربازان ماهر منقضی خدمت" به منظور حمایت های مالی از مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه و سربازان ماهر تاسیس می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت وگو با فارس اظهار داشت: این لایحه پس از تصویب و تبدیل شدن به قانون به تخصصی شدن دوران خدمت سربازی کمک می‌کند و باعث می‌شود به نحو بهتری از ظرفیت نیروی انسانی در دوران خدمت سربازی استفاده شود.

آقازاده دافساری خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر دوره‌های آموزشی و بحث بیمه و امثال آن را در دوره خدمت سربازی داریم اما در این لایحه به صورت تخصصی‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در این لایحه به آن پرداخته شده پیش‌بینی اشتغال بعد از دوران خدمت سربازی است که در آن مدنظر قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به طورکلی این لایحه کمک می‌کند تا دوران سربازی یک دوران تخصصی‌تر نسبت به گذشته برای سربازان و افسران وظیفه باشد.

علاوه بر این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی نمایندگان دولت نیز معتقد است با تصویب لایحه مهارت‌ورزی کارکنان وظیفه، دوران سربازی تخصصی می‌شود، اگرچه این لایحه تا تصویب راه بسیاری دارد اما برخی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که باید برای مهارت آموزی خدمت سربازی و اشتغال جوانان بعد از دوران سربازی برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد که به نظر می رسد این لایحه برای همین است که به این مسئله کمک کند.

۲۱۶۲۱۶