شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تنگه هرمز

به منظور مقابله با تهدیدات ایران؛ آمریکا نیروی نظامی بیشتری به تنگه هرمز می‌آورد، هزاران تفنگدار در راهند

کاخ سفید با اشاره به حیاتی بودن تنگه هرمز و رصد آنچه «تهدیدها و اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» در این منطقه خوانده شده است، تأیید کرد که ایالات متحده تصمیم دارد نیروهای نظامی بیشتری را در تنگه هرمز مستقر کند.

به منظور مقابله با تهدیدات ایران؛ آمریکا نیروی نظامی بیشتری به تنگه هرمز می‌آورد، هزاران تفنگدار در راهند
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ۰۸:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

کاخ سفید با اشاره به حیاتی بودن تنگه هرمز و رصد آنچه «تهدیدها و اقدام‌های تحریک‌آمیز ایران» در این منطقه خوانده شده است، تأیید کرد که ایالات متحده تصمیم دارد نیروهای نظامی بیشتری را  در تنگه هرمز مستقر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، این اظهارات از سوی کاخ سفید پس از آن اعلام می‌شود که پنج مقام آمریکایی، روز گذشته -پنج‌شنبه- به «آسوشیتدپرس» گفتند که ارتش ایالات متحده در حال بررسی طرحی است که به موجب آن این کشور نیروهای مسلح خود را بر کشتی‌های تجاری عبورکننده از تنگه هرمز مستقر کند.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به متمرکز شدن تلاش‌های پنتاگون بر روسیه و چین، چنین اقدامی را نشان‌دهنده تعهد ویژه نیروهای ایالات متحده به محافظت از دریانوردی در آب‌های منطقه خاورمیانه دانسته است.

در حالی که جزئیات اندکی از این طرح منتشر شده است، هزاران تفنگدار دریایی و ملوان از کشتی تهاجمی آبی-خاکی «یواس‌اس بتان» و کشتی «یواس‌اس کارتر هال» به سمت تنگه هرمز در حرکت هستند. 

در این گزارش آمده است که «این تفنگداران دریایی و ملوانان می‌توانند ستون فقرات هر ماموریت پاسداری مسلحانه در تنگه هرمز را که ۲۰ درصد نفت خام جهان از آن عبور می‌کند، تشکیل دهند».