شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#وزارت کشور#وزیر کشور

نماینده مجلس: وزارت کشور روابط دولت و مجلس و جایگاه و شانیت نمایندگان را زیر سوال برد/بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور خطای فاحش و بی تدبیری بود

نماینده مجلس: وزارت کشور روابط دولت و مجلس و جایگاه و شانیت نمایندگان را زیر سوال برد/بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور خطای فاحش و بی تدبیری بود

 افکارنیوز نوشت:حسینی گفت: بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور باعث شد هم روابط دولت و مجلس و هم جایگاه و شانیت نمایندگان زیر سوال برود.

کریم حسینی ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزیر کشور و علت این تصمیم نمایندگان بیان کرد: استیضاح وزیر کشور صرفا به اقدام معاون سیاسی او مربوط نیست و موارد دیگری نیز در مطرح شدن استیضاح دخیل بوده است که نمایندگان مطرح کرده اند.

وی افزود: اما باتوجه به وضعیت فعلی کشور لازم است تاکید کنم که من استیضاح را راه حل نمی دانم و راه درست و مدبرانه ای نیست. اما اصل عملی که معاون سیاسی وزیر کشور در یک بخشنامه مرتکب شد، یک خطای فاحش و بی تدبیری بوده است.

کریمی ادامه داد: این اقدام کاری بود که باعث شد هم روابط دولت و مجلس و هم جایگاه و شانیت نمایندگان زیر سوال برود. بنابراین ما جایی که یک بی تدبیری انجام می شود باید بگوییم و واکنش نشان دهیم و جایی هم که تدبیر شده است، اعلام کنیم.

وی افزود: تعامل وزارت کشور با نمایندگان این است از ایرادات اصلی است که تعداد زیادی از نمایندگان اعلام می کنند. برخی راه حل را استیضاح و برخی دیگر راه را استیضاح نمی دانند. لذا نوع تعامل وزارت کشور با نمایندگان مجلس درست نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از تعاملاتی که بین نمایندگان با وزارت کشور است مربوط به مطالبات مردم است نه موارد شخصی، عنوان کرد: بسیاری از مطالبات درخصوص تصمیمات کشوری و مدیریت استانی و کلان استانی است و دولت نمی تواند بگوید تمام مدیرانی که در سطح استان ها گذاشته اند تعامل درست و مدیریت خوبی دارند و پاسخگوی مجلس هستند.

کریمی گفت: در برخی موارد آسیب عدم تعامل وزارت کشور با مجلس به مردم بر می گردد. به همین خاطر یکی از موارد و دلایل دیگر استیضاح عدم تعامل وزارت با نمایندگان و حواله کردن تمام مطالبات است که اصلا مردم درست نیست.

او درانتها خاطرنشان کرد: بنابراین مسائلی که بعد از بخش نامه معاون سیاسی وزیر کشور پیش آمد موجب شد این مشکلات تشدید شوند. هرچند اکنون درحال حاضر استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست اما برخوردی که معاون وزیر داشته است درست نبوده است و وزارت کشور باید پاسخگوی این بخشنامه و عملکرد خود باشد.



۲۱۶۲۲۰