شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس جمهور#نماینده مجلس#آنلاین

علی آذری:باید تا ۹۰ درصد مجلس تاکنون حامی دولت بود/ رئیس جمهور نمی‌تواند صدای همه ۸۵ میلیون ایرانی را بشنوند / دولت با شجاعت تصمیم بگیرد

علی آذری:باید تا ۹۰ درصد مجلس تاکنون حامی دولت بود/ رئیس جمهور نمی‌تواند صدای همه ۸۵ میلیون ایرانی را بشنوند / دولت با شجاعت تصمیم بگیرد

همشهری آنلاین نوشت: یک نماینده مجلس گفت: دولت در طول ۲ سال گذشته اقدامات خوبی را آغاز کرده و رئیس‌جمهور نیز با انجام سفرهای متعدد در بین مردم بوده است؛ اما از نظر بنده اکنون دیگر رئیس‌جمهور باید در اتاق فکر بنشیند و با استفاده از ظرفیت نمایندگان و با توجه به مصوبات سفرهای انجام‌شده برای حل مشکلات کشور تصمیمی گیری کند.

آذری با اشاره به سالگرد تنفیذ حکم رئیس‌جمهور دولت سیزدهم از سوی مقام معظم رهبری و عملکرد دولت در مسیر راه تعیین شده، بیان کرد: دو سال از خدمت دولت سیزدهم سپری می‌شود، شاید بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مجلس نیز در طول این مدت حامی دولت بود. عده‌ای سعی کردند تا اتفاقاتی رقم بزنند که این حمایت و وحدت به جدایی بینجامد.

وی با بیان این‌که «امروز یکی از مشکلات کشور ما تصمیم گیری‌های متعدد در حوزه های مختلف اقتصادی، توسعه ای و معیشت مردم است»، ادامه داد: اینقدر سازمان و ارگان داریم که شاهد تصمیم‌گیری‌های متعدد هستیم و این تصمیم‌گیری‌ها سبب شده تا سیستم اجرایی در پیاده‌سازی برنامه‌ها مانند برنامه توسعه کشور با مشکل مواجه شود.

آذری تشکیل شورای سران سه قوه را برای وحدت رویه در تصمیم گیری کار ارزشمندی دانست و با بیان این‌که «روسای سه قوه باید با شجاعت پیرامون مسائلی که اوضاع و احوال زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تصمیم بگیرند»، گفت: از طرف دیگر ما باید انتقادهای خود را از دولت به شکل سازنده، مطرح کنیم، میزان ما برای سنجش عملکرد دولت، مردم هستند. در این چند روزه که ما نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه هستیم، بیش از ۴۰۰ نفر به ما مراجعه کرده و از سنگینی سیستم اداری کشور، معیشت و مسکن انتقاد کردند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت خوب کار می‌کند اما آثار تلاش‌های دولت باید در زندگی مردم دیده شود. رئیس جمهور تا به امروز سفرهای زیادی داشته و در بین مردم بوده است، اکنون زمان آن رسیده که رئیس جمهور از ظرفیت‌ها استفاده و از اتاق فکر، کارها را مدیریت کند و باید مصوبات سفرهای قبلی رئیس جمهور پیگیری شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: یکی از ملزومات توسعه کشور، داشتن درک کاملی از برنامه توسعه است، این‌که صرفا عزم داشته باشیم کافی نیست، اگر می خواهیم موفق شویم بایستی در فضای سیاسی کشور یک وحدتی ایجاد شود.

وی افزود: ما همیشه از دولت حمایت کردیم اما اکنون نقد دارم؛ امروز مردم چندان از وضعیت راضی نیستند. به عنوان مثال امروز در شهرستان قوچان یک پروژه ای وجود دارد که بیش از ۴۰ سال است باقی مانده و باعث نارضایتی مردم شده است. این پروژه آبرسانی از سد تبارک قوچان به شهرستان قوچان است که حدود ۹۸ درصد آن نیز تمام شده است. امروز مسائل کوچک منجر به ناامیدی و دوقطبی سازی در سطح جامعه شده است.

آذری ادامه داد: قطعا در مهلت چهارساله که رئیس جمهور دارد نمی تواند به همه نقاط کشور سفر کرده و صدای همه ۸۵ میلیون ایرانی را بشنود اما رئیس جمهور می تواند از ظرفیت نمایندگان مردم استفاده کند. ما قبول داریم که پست ریاست جمهوری سنگین است ولی می توان با برنامه ریزی و همراهی و همفکری در کشور تحول ایجاد و مشکلات را حل کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه صرفا نقد شود کافی نیست بلکه باید همراه با نقد، راهکار ارائه شود. باید از مسائل تفرقه انگیز در بین مجلس و دولت فاصله گرفت. اکنون اکثر نمایندگان معتقدند به آن میزانی که مجلس از دولت حمایت کرد، از ظرفیت مجلس به خوبی استفاده نشد چراکه در بدنه دولت همچنان افرادی هستند که صرفا چهره خود را عوض کردند. رئیس جمهور باید به فکر چاره ای برای حل این موضوع باشد.

آذری در پایان گفت:‌ به راحتی می توانیم در همه حوزه ها مشکلات را کنار بزنیم. دولت باید با شجاعت تصمیم بگیرد ما هم در کنار دولت هستیم.



۲۱۲۲۰