شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بریتانیا#چین#افزایش#نرخ#بهره#ممنوعیت#ارز#دیجیتال

از افزایش نرخ بهره در بریتانیا تا ممنوعیت ارز دیجیتال در چین

از افزایش نرخ بهره در بریتانیا تا ممنوعیت ارز دیجیتال در چین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی کوتاه و گذرا به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه گاردین ( The Guardian ) در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۲۳ ( ۱۲ مردادماه ۱۴۰۲ ) در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

در میان نگرانی‌های دولت مبنی بر افزایش هزینه‌های زندگی، بانک مرکزی انگلیس احتمالا نرخ بهره را به ۵.۲۵

درصد افزایش خواهد داد که بالاترین حد آن در ۱۵ سال اخیر است.

 

« جان» پدر دو فرزند که با نرخ روزافزون بهره وام خانه‌اش دست و پنجه نرم می‌کند گفت: این یک حمام خون است.

صاحبان خانه در بریتانیا از افزایش دوباره نرخ بهره وام‌های مسکن میترسند.

The Guardian 3 Augustروزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times ) نیز در نسخه امروز خود در بخش اقتصادی خود موارد زیر را گزارش کرد:

سهام آسیایی روز پنجشنبه سقوط کرد زیرا بازده اوراق قرضه ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسید و دلار را بالا برد، در حالی که سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر بودند تا ببینند که آیا نتایج شرکت‌های اپل و آمازون ارزش‌گذاری بالای بخش فناوری را توجیه می‌کند یا خیر.

 

وزرای بریتانیایی در بحبوحه ی ترس از اینکه Bureaucracy ( قوانین رسمی و دشوار ) اضافی روی کالاهای وارداتی باعث افزایش تورم شود، قرار است تاخیر بیشتری در کنترل مرزها پس از brexit (نامی که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا داده شد ) بر روی محصولات حیوانی و گیاهی که از اتحادیه اروپا وارد می‌شوند، اعمال کنند.

 

Financial Times 3 Augustروزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal) هم در بخش اقتصاد و تجارت به بررسی موارد زیر پرداخت:

 

بایننس binance بزرگترین صرافی رمزنگاری جهان قرار بود دیگر در چین فعالیتی نداشته باشد زیرا این کشور تجارت ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ غیرقانونی کرد. اما حالا تجارت این ارز رمزنگاری شده در چین افزایش یافته است.

 

یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی امریکایی به نام CV Health که مالک داروخانه‌های زنجیره‌ای CV Pharmacy است اعلام کرد که فروش آن در سه ماهه دوم ۱۰۳ درصد افزایش داشته است که ناشی از رشد تجارت بر مبنای مزایای سلامتی است.

The Wall Street Journal 3 August