شهر خبر

جلیلی: دانشجویان باید در مقابل کژی‌های جامعه بایستند/ جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهان است در مقابل دریای پر موج

جلیلی: دانشجویان باید در مقابل کژی‌های جامعه بایستند/ جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهان است در مقابل دریای پر موج

فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید که جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهان است در مقابل دریای پر موج. این فرمایش باید به مرحله عمل برسد و دانشجویان باید در مقابل کژی‌های جامعه بایستند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه دوره دانشجویی اسلام ناب در جمع دانشجویان گفت: یکی از کارها و تفاوت‌های جامعه ما این است که علاوه بر کار ویژه دولت و نهادهای اجتماعی، تک تک آحاد جامعه هم در دفاع از حق و حرمت انسان وظیفه دارند. حضرت علی (ع) می‌فرماید که جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند آب دهان است در مقابل دریای پر موج. این فرمایش باید به مرحله عمل برسد و دانشجویان باید در مقابل کژی‌های جامعه بایستند.

وی در ادامه گفت: بسیار مهم است حرکتی که انجام می‌شود صحیح، دقیق و مبتنی بر اسلام ناب باشد.

جلیلی تاکید کرد: بحث این است که ما حرکت را مطابق فرمایش امام (ره) و آقا دنبال کرده‌ایم. باید اولاً مبنا را بشناسیم و سپس امتداد آن مبنا را در عمل و ساحت سیاست، زندگی و... پیش ببریم.

وی اضافه کرد: همین جلسات و مباحث با این هدف باید باشند که بدانیم این مبانی را چگونه امتداد دهیم و در عرصه‌های مختلف به عمل برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: این جمع‌ها را مغتنم بدانید. آن سیمرغی که می‌آید و مشکلات را حل کند همین شماها هستید.

وی اضافه کرد: انقلاب به قله اهدافش نگاه می‌کند و برای رسیدن به این قله به سیمرغی نیاز دارد که این سیمرغ شمایید.

جلیلی گفت: چگونه می‌شود به آینده امیدوار بود؟ وقتی برنامه‌ای وجود دارد و یک هدفی وجود دارد. حال باید دانشجویان و اساتید نسبت خود را با این برنامه که هدف آینده کشور است مشخص کنند.