شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#واردات#دلار

روسیه همچنان به واردات کالاهای نظامی غربی ادامه می‌دهد

روسیه همچنان به واردات کالاهای نظامی غربی ادامه می‌دهد

ایسنا نوشت: یک روزنامه مستقل روسی موسوم به "ورتسکا" گزارش داد که علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، کالاهای نظامی غربی به ارزش میلیاردها دلار همچنان وارد روسیه می‌شوند.

 تحقیقات گسترده روزنامه‌نگاران "ورتسکا" نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۲۳، روسیه کالاهای نظامی بسیاری را از جمله ریزتراشه‌های تحریم‌شده غربی به ارزش ۵۰۲ میلیون دلار وارد کرده است.

طبق گزارش‌ها، این ریزتراشه‌ها در تولید پهپاد و سایر تسلیحات استفاده می‌شوند. علاوه بر این، روسیه قادر بوده تجهیزات هواپیمایی غیرنظامی به ارزش دست کم ۱۷۱ میلیون دلار و آیفون‌هایی به ارزش ۳۸۹ میلیون دلار وارد کند.

این تحقیقات براساس گزارش داده‌های گمرک روسیه، ارتباط با تدارکات، حمل‌ونقل و کارآفرینانی که به برنامه‌های واردات غیرقانونی آشنا هستند، انجام شده است.

این روزنامه مستقل روسی نوشت: تقریبا هر چیزی از هر جای دنیا وارد روسیه شده است؛ از تراشه‌های دو منظوره بگیرید تا موتور توربوجت برای ایرباس.

شرکت‌های غربی با ثبت یک "شرکت جدید" در کشورهای ثالث به عنوان صادرکننده در این طرح شرکت می‌کنند و به مقامات روسیه اجازه می‌دهند تا با موفقیت تحریم‌های اروپا و آمریکا را دور بزنند.

کالاهای دو منظوره نظیر ریزتراشه‌ها جزو اولین کالاهایی بودند که در ابتدای حمله روسیه به اوکراین تحریم شدند.

311311