شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#رئیسی#دولت#رئیسی#امروز#چقدر#مردم#قرض#گرفته#است؟

دولت رئیسی تا امروز چقدر از مردم قرض گرفته است؟

ارگان تبلیغاتی دولت میزان عرضه اوراق مالی از آغاز به کار دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ را معادل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، محمدباقر نوبخت، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: «با انتشار 311.5 هزار میلیارد تومان اوراق مالی، دولت سیزدهم در کمتر از دو سال بیش از 8 سال فعالیت دولت‏های یازدهم و دوازدهم، انواع اوراق مالی برای کسب درآمد منتشر کرد». این توئیت نوبخت با واکنش روزنامه دولت مواجه شد اما نوبخت به گزارش روزنامه ایران هم پاسخ داد.

دولت رئیسی چقدر اوراق قرضه در دست مردم داد؟

دولت رئیسی چقدر اوراق قرضه در دست مردم داد؟

دولت رئیسی چقدر اوراق قرضه در دست مردم داد؟

روزنامه دولتی ایران در واکنش به توئیت اول نوبخت نوشت: براساس گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی مجموع مبالغ انتشار اوراق مالی اسلامی در دولت‏های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ظرفیت‏های قانونی، از سال 1392 تا تاریخ 14مرداد ماه سال 1400 (زمان تحلیف رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی) حدود 531 هزار میلیارد تومان و در مقابل مبلغ انتشار اوراق مالی اسلامی در چارچوب ظرفیت‏های قانونی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (از 14 مرداد ماه سال 1400) تا پایان سال 1401، معادل 306 هزار میلیارد تومان است.»

همچنین فقط در سال 1399 حدود 200 همت انتشار اوراق داشتند که 25 درصد کل درآمدهای دولت بود در حالی که سهم انتشار اوراق در سال گذشته 10 درصد بود که وابستگی کمتری است، همچنین استقراض تنخواه خزانه از بانک مرکزی هم از 50 همت در سال پایانی دولت به صفر رسیده است.

در واقع روزنامه دولت در پاسخ به نوبخت، اعتراف کرد که میزان انتشار اوراق قرضه در نوزده ماهه دولت رئیسی نصف اوراق قرضه منتشر شده در هشت سال دولت روحانی است!