شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جایزه#توپ طلا#تاریخ

عکس| قابی از چهار برنده اخیر جایزه توپ طلا

عکس| قابی از چهار برنده اخیر جایزه توپ طلا

جایزه توپ طلا یکی از جوایز ویژه ای است که هر ستاره ای در دنیای فوتبال دوست دارد آن را به دست بیاورد و به این ترتیب در تاریخ ماندگار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جایزه توپ طلا که توسط فرانس فوتبال، هر ساله به بهترین بازیکن سال اهدا می شود، یک جایزه جذاب برای ستاره های دنیای فوتبال است و آن ها سعی می کنند که با ارائه بهترین عملکرد خود طی یک سال، این جایزه را به دست بیاورند. این جایزه با رای گیری به بهترین بازیکن سال داده می شود.

لیونل مسی تاکنون هفت بار جایزه توپ طلا را به دست آورده است و از این لحاظ رکورد دار است. کریستیانو رونالدو پنج بار این جایزه را برده است.

عکس| قابی از چهار برنده اخیر جایزه توپ طلا

آخرین برنده جایزه توپ طلا، کریم بنزما بود که به خاطر عملکرد درخشانش در سال 2022 میلادی این جایزه را به دست آورد. در سال 2021 لیونل مسی فاتح توپ طلا شد. او بیشتر به خاطر قهرمانی در رقابت های کوپا آمه ریکا این جایزه را برد.

در سال 2020، به علت همه گیری بیماری کرونا، جایزه توپ طلا به طور کامل لغو شد چرا که فرانس فوتبال معتقد بود که در این سال، فرصت های برابر برای رقابت کردن وجود نداشته است.

در سال 2019، لیونل مسی این جایزه را به دست آورد. او در آن زمان هنوز در بارسلونا توپ می زد. در سال 2018 هم لوکا مودریچ به خاطر عملکرد فوق العاده اش در تیم ملی کرواسی در جام جهانی و همچنین درخشش در رئال مادرید، این جایزه را به دست آورد.