شهر خبر

سفارت ایران در سوئد به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان داد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

سفارت ایران در سوئد به هتک حرمت قرآن کریم واکنش نشان داد
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۲۰:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم هتک حرمت قرآن کریم را قویا محکوم و اعلام کرد: از سوئد انتظار می‌رود با بستن راه‌های سوءاستفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتارهای اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری کند.

به گزارش همشهری آنلاین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم روز جمعه نهم تیر ماه و در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده: در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد روز چهارشنبه و در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده و آن را بسوزاند.

پس از آن بود که عصر روز چهارشنبه  یک سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

قرآن کتاب نجات و قرار انسان است. متأسفانه همزمان با عید سعید قربان، بار دیگر در سوئد شاهد اقدامی نفرت انگیز و موهن علیه قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس حدود دو میلیارد مسلمان و محترم برای میلیاردها انسان دیگر بودیم.

اقدامی‌که قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار کرد و چرایی‌های زیادی را در خصوص انجام این عمل در کشوری مانند سوئد در ذهن همگان ایجاد کرد.

قرآن کریم از همه انسان‌ها می‌خواهد تا بسان یک پیکر واحد به راه روشن الهی بپیوندند و دست در دست یکدیگر رستگار شوند. واقعاً چه کسانی با این پیام که رویای همیشه انسان بوده و خواهد بود مخالفند و اهانت به آن را روا می‌دارند؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم در این بیانیه اقدام تنفر آمیز هتک حرمت قرآن کریم و هرگونه نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی را به شدیدترین وجه محکوم کرده و افزوده است: از کشور سوئد انتظار می‌رود با بستن راه‌های سوءاستفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتارهای اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری کند.