شهر خبر

بغداد موظف به تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست

بغداد موظف به تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست

ایرنا نوشت: تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی معتقد است که «تحریم‌های آمریکا علیه برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران اقدام یکجانبه تلقی می‌شود و به همین دلیل عراق به هیچ وجه موظف به رعایت این تحریم‌ها نیست».

«صباح العکیلی» تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی در گفت وگو با پایگاه المعلومه این کشور تصریح کرد: تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تحریم ها یا تصمیم های سازمان ملل نیستند از این رو عراق به هیچ وجه موظف به رعایت این تحریم‌ها نیست.

وی افزود: پس از اقدامات دولت "شیاع السودانی" در حرکت به سمت ایران برای اطمینان از واردات گاز جهت تامین سوخت نیروگاه های برق و همچنین سفر نخست وزیر عراق به دمشق برای تقویت همکاری با دولت سوریه، آمریکا در تلاش است تا به عراق آسیب بزند.

این تحلیلگر عراقی با بیان اینکه آمریکا به دنبال خفه کردن برخی کشورها از جمله عراق و فشار آوردن بر آنها در برخی پرونده ها است، افزود: این موضوع ممکن است به استقلال عراق در تصمیم گیری و انتخاب کشورهای دوست جهت همکاری آسیب برساند.

العکیلی تاکید کرده که مواضع عراق در قبال ایران و همکاری بین بغداد - تهران و همچنین رویکرد السودانی در قبال سوریه و گسترش همکاری با دمشق، طرف آمریکایی را عصبانی کرده و واشنگتن را بر آن داشته تا اقداماتی را با هدف آسیب رساندن به بغداد انجام دهد به ویژه اینکه آمریکا سیاست خصمانه ای را در قبال برخی کشورها از جمله ایران و سوریه انجام می دهد

310310