شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##عطوان:#نتانیاهو#آلزایمر#گرفته#است

عطوان: نتانیاهو آلزایمر گرفته است

عطوان: نتانیاهو آلزایمر گرفته است

ایسنا نوشت: تحلیلگر سرشناس جهان عرب در سخنانی درباره واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت که وی دچار فراموشی و زوال عقل شده است.

عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در یادداشتی درباره اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: آنچه مسلم است این است که حافظه نتانیاهو وارد مرحله فراموشی و شاید زوال عقل شده است، شاید این به دلیل کهولت سن، شدت ضربات داخلی که بر سر او وارد شده و انزوای بین‌المللی و داخلی باشد که در آن به سر می‌برد و اکنون تمام جهان تأیید می‌کند که شمارش معکوس برای فروپاشی کابینه نژادپرست او آغاز شده است.

وی تاکید کرد: برای اینکه متهم به اغراق در این باره نشویم به نتانیاهو یادآوری می‌کنیم حزب‌الله و پشتوانه مردمی گسترده آن چه در لبنان و چه در جهان عرب و اسلام این روزها سالروز جنگ تموز سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) را پشت سر می‌گذارند، جنگی که با آزمایش تل‌آویو، رهبری و ارتش آن توسط حزب‌الله شعله‌ور شد و این رژیم را وارد این مخمصه کرد و سربازان آن را به اسارت گرفت و ارتش آن را که گفته می‌شد «شکست ناپذیر» است، درهم کوبید.

عطوان ادامه داد: مقاومت اسلامی لبنان در روز روشن و در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ رژیم اشغالگر را آزمایش کرد و اکنون نوبت نتانیاهو و ارتشش است که توانایی حزب‌الله را بیازماید و اگر وی این کاره است به ما نشان دهد؛ اما اگر این کار را نکند، که ما مطمئن هستیم نمی‌کند، باید سکوت کرده و از تهدیدهای توخالی که حتی یک گنجشک در جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت را نمی‌ترساند، دست بردارد.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای مقاومت دو چادر در مزارع شبعا برپا کردند که یکی از آنها در قسمت اشغالی آن نصب شده است و رهبری آن تمام خواسته‌ها و تهدیدهای رژیم اسرائیل مبنی بر برچیدن آنها یا حداقل یکی از آنها را رد کرد، پس چرا نتانیاهو نیروهایش را اعزام نمی‌کند تا آنها را به زور برچینند؟

عطوان در ادامه گفت: شاید همانطور که ربوده شدن دو نظامی صهیونیست توسط یکی از تیم‌های مقاومت با برنامه ریزی شهید عماد مغنیه تله‌ای برای به دام افتادن ارتش رژیم اشغالگر بود، بعید نمی‌دانیم که چادرهای حزب‌الله در مزارع شبعا نیز دومین دام برای ارتش این رژیم باشد. این نکته بیانگر «طبل توخالی» نتانیاهو است که چند ماهی است آن را به صدا درآورده است و جرأت نمی‌کند نیروهایش را برای برچیدن این چادرها اعزام کند. نتانیاهو خوب می‌داند که در چنین صورتی ۱۵۰ هزار موشک و صدها پهپاد آماده در هم کوبیدن مقر کابینه‌اش در تل‌آویو خواهند بود و مهم‌تر از همه گردان‌های رضوان آماده نفوذ به مرزها و آزادسازی الجلیل و حتی فراتر از الجلیل خواهند بود.

این اظهارات عطوان پس از آن بیان شده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا با سرپوش گذاشتن بحران در ارتش این رژیم و تلاش برای قدرتمند جلوه دادن آن، نسبت به اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد و خطاب به سید حسن نصرالله گفت: "بهتر است که ما را آزمایش نکنید."

وی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات داخلی میان صهیونیست‌ها نیز مدعی شد: ما تحت تاثیر تهدیدات نصرالله قرار نگرفته‌ایم، در لحظه واقعی، او ما را در کنار هم خواهد دید.

نتانیاهو درحالی مدعی شده است که نگران تهدیدهای سید حسن نصرالله نیست که ارتش رژیم صهیونیستی در پی تهدیدات دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی ظهر عاشورا، نیروهای خود را در مرز با لبنان تقویت کرد.

سید حسن نصرالله شنبه در سخنرانی به مناسبت روز عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت اظهار کرد: من به صهیونیست‌ها می‌گویم مراقب هرگونه اقدام حماقت‌آمیز خود باشید و مقاومت از عمل به هیچ یک از مسؤولیت‌های خود نه در بازدارندگی و نه در آزادسازی کوتاهی نخواهد کرد. مقاومت برای هر گزینه‌ای آماده شده و در برابر هیچ حماقتی سکوت نخواهد کرد.

310310