شهر خبر

سخنگوی شورای ائتلاف:شورای ائتلاف با هیچکس پیمان ابدی نبسته/ اعضای شورای وحدت در جلسات شورای ائتلاف حضور دارند/ اقدام زودهنگام انتخاباتی انجام ندادیم

سخنگوی شورای ائتلاف:شورای ائتلاف با هیچکس پیمان ابدی نبسته/ اعضای شورای وحدت در جلسات شورای ائتلاف حضور دارند/ اقدام زودهنگام انتخاباتی انجام ندادیم

مُنیبان نوشت: سخنگوی شورای ائتلاف می گوید: شورای ائتلاف در راستای بهبود کیفیت مجبور است ارزیابی و نظارت را انجام بدهد، با کسی هم پیمان ابدی نبستیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم کارآمدتر و بهتر عمل کنیم.

امیر ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف، در مورد جلسات انتخاباتی این شورا گفت: جلسات شورای ائتلاف درباره بحث انتخابات دیروز و امروز شروع نشده بلکه بعد از انتخابات مجلس یازدهم هیچ وقت جلسات این شورا تعطیل نشد کما اینکه جلسات منجر به انتخابات شورای شهر شد و بعد از انتخابات شورای شهر در تهران جلسات شورای ائتلاف دو هفته یکبار به صورت منظم برگزار شده و طی این مدت هم اصلاحات مختلفی در ساختار و ترکیب شورای ائتلاف صورت گرفته، به این ترتیب که تلاش کردیم اشکالاتی که حتماً وجود داشته را برطرف کنیم.

او با اشاره به حضور انقلابی‌ترها در شورای ائتلاف افزود: شورای ائتلاف به دلیل اینکه خود را در معرض نقد می‌داند و هر لحظه به دنبال اصلاح کردن و قوی‌تر شدن است، از این‌رو حضور انقلابی‌ترها سخن درستی است، آیا این بد است که هر لحظه تلاش کنیم هم آرمان‌ها و هم در عمل قوی‌تر و فعال‌تر شویم. اما برخی جریان‌ها برداشت سیاسی از بعضی حرف‌ها می‌کنند.

رسولی در ادامه تصریح کرد: شورای ائتلاف کارگروه نظارت و ارزیابی را با هدف نظارت بر افرادی که با تابلوی این شورا وارد انتخابات شدند و بر روی صندلی نشستند، تشکیل داده است. به عبارت دیگر شورای ائتلاف در راستای بهبود کیفیت مجبور است ارزیابی و نظارت را انجام بدهد، با کسی هم پیمان ابدی نبستیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم کارآمدتر و بهتر عمل کنیم، از این رو به نظر این امر نه تنها اشکالی ندارد بلکه اصلاح درونی یک جریان و اینکه پیمان ابدی را با هیچ‌کس نداشته باشد، مزیت محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف در مورد تعاملات این شورا با شورای وحدت اظهار کرد: در جریان انقلاب ممکن است گروه‌های مختلفی حضور داشته باشند، شورای ائتلاف برای هر جریانی که به اصول انقلاب و جمهوری اسلامی علاقمند و پایبند باشد، ارزش قائل است و از حضور افراد در دور میز استقبال می‌کنیم. دوستان مختلفی هستند و امکان دارد برای خود جلساتی داشته باشند اما هر زمان که تشریف بیاورند، در شورای ائتلاف بر روی آنها باز است.

رسولی با اشاره به جلسات مشترک شورای وحدت و شورای ائتلاف اظهار کرد: در شرایط فعلی تقوی که در جریان‌های دیگر حضور دارد، عضو شورای ائتلاف است و در جلسات شرکت می‌کند غیر از این در جلسه دو هفته گذشته شورای ائتلاف، باهنر از جامعه اسلامی مهندسین که نزدیک به جریان سنتی است، در جلسه حضور داشت و سخنرانی کرد. همچنین دوستان دیگری نظیر خجسته‌پور و بوربور نیز در جلسات شورای ائتلاف حضور دارند و با حضور این چهره‌ها نظرات مختلفی را دریافت می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه جریان اصلاح‌طلب هنوز جلسات رسمی خود در مورد انتخابات مجلس دوازدهم را شروع نکرده، خبرها حاکی از آن است که جریان اصول‌گرا به صورت رسمی جلسات خود را درباره انتخابات مذکور آغاز کرده، با توجه اینکه انتخابات مجلس اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد برگزاری جلسات انتخاباتی زود هنگام است، خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس دوازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود اما وقتی قانونی تصویب شده که پیش ثبت‌نام در مرداد ماه صورت می‌گیرد لذا این روند قابل مقایسه با گذشته نیست. در حقیقت شرایط فعلی نسبت به گذشته تغییر کرده و براساس شرایط جدید فعل و انفعالات سیاسی، واکنش‌ها و فعالیت جریان‌ها تغییر می‌کند.

رسولی در پایان یادآور شد: بنابراین وقتی پیش ثبت‌نام در مرداد ماه است بنابراین ما اقدام زودهنگامی انجام ندادیم البته اگر انتخابات طبق روال گذشته بود، آن وقت می‌توانستیم از فعالیت زودهنگام سخن گفت اما طبق شرایط موجود فعالیت انتخاباتی در این ماه طبیعی است.




  • ۲۱۶۲۲۰