شهر خبر

از اعتصاب این هفته‌ی کارگران تا افزایش درآمد خانوارها در ایالات متحده

از اعتصاب این هفته‌ی کارگران تا افزایش درآمد خانوارها در ایالات متحده

در بخش کیوسک انلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۳۱ژوئیه ۲۰۲۳( ۹مردادماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی گزارش می‌کند:

در شرایطی که قسمت گسترده‌ای از ایالات متحده در گرمای بی‌سابقه‌ای است، رانندگان شرکت آمازون و کارگران انبارها در اعتراض به شرایط کاری که می‌تواند گرمای بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت باشد، دست به اعتصاب زدند.

 

مهلت پرداخت وام‌های فدرال در اواخر ماه اوت به پایان می‌رسد و این موضوع باعث می‌شود بسیاری از وام گیرندگان فرصت کمک به اعضای خانواده‌شان از این طریق و تسویه بقیه بدهی‌هایشان را از دست بدهند.

The New York Times 31 Julyروزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) نیز در نسخه امروز خود در بخش اقتصاد آمریکا و جهان اعلام کرد:

بسیاری از اقتصاددانان رکورد ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرده بودند اما گفته می‌شود که ایالات متحده از آن اجتناب می‌کند.

رشد ناگهانی بودجه دولت و سرمایه‌گذاری خصوصی مرتبط راه را برای تجارت و ارتباط در سراسر کشور باز می‌کند.ساخت وسایل نقلیه برقی، پل‌های جدید، ارتقاء فرودگاه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های دیگر و همینطور پروژه‌های انرژی سبز که باعث تقویت اقتصاد می‌شوند.

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که کاهش فعالیت کارخانه‌های چین بر حزب کمونیست برای کنترل رکود اقتصادی فشار آورده است.

The Washington Post 31 Julyروزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در صفحه نخست نسخه امروز در بخش تجاری و مالی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

The Wall Street Jounal 31 July