شهر خبر

ارتباط مشکوک میان سخنان سفیر آمریکا با انفجار در خطوط برق عراق

ارتباط مشکوک میان سخنان سفیر آمریکا با انفجار در خطوط برق عراق

ایسنا نوشت: یک کارشناس امنیتی عراق به ارتباط معنادار میان انفجار در خطوط انتقال برق عراق و سخنان سفیر آمریکا در بغداد در خصوص مشکل برق این کشور اشاره کرد.

«عدنان الکنانی» کارشناس امنیتی عراق تاکید کرد که میان انفجار رخ داده در خطوط انتقال برق عراق و سخنان سفیر آمریکا در بغداد رابطه وجود دارد.

وی افزود: انفجار رخ داده در خطوط انتقال برق در بصره و صلاح الدین همزمان با سخنان سفیر آمریکا در بغداد مبنی بر اینکه این کشور می‌تواند مشکل بحران برق عراق را حل کند، تصادفی نیست.

الکنانی بیان کرد: وقوع این انفجار و سخنان سفیر آمریکا در همان زمان، سوالات زیادی را به وجود آورده است. البته کمیته‌های حقیقت یاب در حال بررسی موضوع هستند.

وی تصریح کرد: تمام نشانه‌ها بیانگر وجود اتفاقات غیرطبیعی هستند و عملکرد این کمیته حقیقت یاب باید به دور از اعمال فشارهای سیاسی باشد.

وزارت برق عراق ضمن تأیید اینکه یک عملیات خرابکارانه عامل قطعی برق در روز شنبه مصادف با عاشورای حسینی در خط انتقال برق صلاح الدین و قطعی برق بسیاری از مناطق این کشور بوده است، اعلام کرد که روز گذشته نیز ۱۵ بمب دستی آماده انفجار کشف و خنثی شده است.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی این کشور روز یکشنبه ۱۵ بمب دست ساز آماده انفجار در خط انتقال برق صلاح الدین-حدیثه را خنثی کردند.

این خط انتقال برق و همچنین دو نیروگاه دیگر یکی در شهرک صدر بغداد و دیگری در استان بصره در جنوب عراق شنبه گذشته هدف عملیات‌های خرابکارانه قرار گرفته بودند که در نتیجه آن برق اغلب استان‌های عراق برای ساعت‌ها قطع شده بود.

وزارت برق عراق تاکید کرد که انفجار چند بمب دستی در مسیر خط مذکور منجر به سقوط ۳ دکل و قطع انتقال برق در منطقه القناطر در استان صلاح الدین شد و مکان مورد حمله در تپه‌های ماسه‌ای و صعب العبور است.

۳۱۱۳۱۱