شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفسنجانی#نجف#هاشمی رفسنجانی

برشی از خاطرات هاشمی / ابراز نگرانی دری نجف آبادی از گفته های بعضی در مورد ایشان در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای و احتمال مطرح شدن در دادگاه

برشی از خاطرات هاشمی / ابراز نگرانی دری نجف آبادی از گفته های بعضی در مورد ایشان در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای و احتمال مطرح شدن در دادگاه

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات هشتم مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی]، رئیس دیوان عدالت اداری [و وزیر سابق اطلاعات] آمد. از حرف‌هایی که بعضی در مورد ایشان در مورد مسئله قتل‌های زنجیره‌ای می‌زنند و نیز احتمال مطرح‌شدن اتهام ایشان در دادگاه، اظهار نگرانی‌ کرد. در مورد راه علاج مذاکره شد. آقای حسن صانعی [رئیس بنیاد ۱۵ خرداد] آمد و گفت، مصلحت نیست آقای خاتمی [رئیس‌جمهور] در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، در مورد مسئله قتل‌ها صحبت‌ کند؛ چون طبعاً افرادی مثل‌ آقای [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، سؤالات جدی در مورد نحوه بازجویی‌ها که زیر نظر آقای خاتمی بوده، مطرح می‌کند که مسئله‌ساز است.
آقای [محسن] نوربخش [رئیس‌کل بانک مرکزی] آمد و گفت، افرادی در دولت به فکر پایین‌آوردن قیمت ارز به صورت تصنعی هستند؛ به منظور تبلیغات انتخابات آینده [ریاست‌جمهوری] و این ممکن است، تعادل جاری اقتصاد را به هم بزند. آقای محسن رضایی [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. از وضع اختلافات و نظر رهبری در مورد اصلاحات از سوی جناح دوم خرداد، اظهار نگرانی کرد و برای سفر به آمریکا همراه آقای خاتمی اجازه گرفت؛ به امید ملاقات فرزندش احمد و نجات ‌او از دست آمریکا. کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت؛ چهار بند از سیاست‌های کلی ارتباطات را تصویب کردیم.
عصر جمعی از اهل علم پاکستان، همراه آقای سیدحافظ ریاض نقوی، رئیس جامعه‌المنتظر لاهور آمدند. گزارشی از وضع شیعه و روحانیت شیعه پاکستان دادند، حدود ۳۰۰ مدرسه طلبگی دارند و شهریه‌هایی به طلاب، به مبلغ پانزده هزار تومان، از طرف رهبری و آقای [سیدعلی] سیستانی داده می‌شود. وضع وعاظ شیعه خوب است، ولی امنیت خوبی برای شیعه وجود ندارد و سپاه صحابه، منشأ ناامنی است و سپاه محمد (ص) که با خشونت‌های سپاه صحابه مقابله می‌کرده، تقریباً متلاشی شده است. از اختلافات ایران، ابراز نگرانی کردند و اینکه مایه دلسردی شیعیان جهان شده و گفتند، شیعیان امیدشان به شماست که مثل گذشته، ائتلافی به وجود آورید. اجازه ترجمه کتاب‌های من به زبان اُردو و چاپ آنها را گرفتند.
[بیل کلینتون] رئیس‌جمهور آمریکا که از سرسختی [یاسر] عرفات [رئیس حکومت خودگردان فلسطین] ناراحت است، تهدید کرده که سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل می‌کنند و اعلان یک‌طرفه فلسطینی‌ها را خطرناک خوانده است.





۲۱۶۲۲۰