شهر خبر

خزعلی: فعالیت زنان با تشکیل وزارت خانواده محدود می‌شود

خزعلی: فعالیت زنان با تشکیل وزارت خانواده محدود می‌شود

فارس نوشت:معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور معتقد است تشکیل وزارت خانواده موجب محدود شدن فعالیت زنان می‌شود.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت که تشکیل وزارت خانواده موجب محدود شدن فعالیت زنان می‌شود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تیرماه سال جاری و در حین بررسی برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای دولت را مکلف به تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوانان کردند.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره می‌گوید: براساس این مصوبه، وزارت خانواده، زنان و جوانان با ادغام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود.

راستینه همچنین تاکید می کند: این موضوع با هدف کارآمد کردن نهادهای فعال در حوزه زنان، خانواده و جوانان به تصویب رسیده است.

اگرچه مصوبات کمیسیون فرهنگی و سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس در بررسی جریان‌های لایحه برنامه هفتم توسعه به عنوان پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون تلفیق و بعد از آن در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد، با این حال معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور معتقد است که تشکیل این وزارتخانه مشکلاتی را برای حوزه زنان ایجاد خواهد کرد.

انسیه خزعلی در این باره به فارس گفت: ما نظرمان را به مجلس اعلام کردیم که تشکیل این وزارتخانه (وزارت خانواده) موجب محدود شدن فعالیت زنان می شود و امیدواریم مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما هم برای ریاست جمهوری و هم برای رئیس مجلس نامه نوشتیم و مطالب خود را بیان کردیم.

خزعلی تصریح کرد: قرار شده جلساتی در این باره گذاشته شود ولی هنوز جلسه ای نداشته‌ایم.

۲۱۶۲۱۷