شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#صعود#طلا#متوقف#شد؟

صعود طلا متوقف شد؟

قیمت طلای جهانی پس از سه هفته رشد قابل ملاحظه، هفته گذشته با ثبات نسبی همراه بود. این در حالی است که بسیاری از بازارها با توجه به سیاست‌های فدرال رزرو در انتظار خبرهایی هستند تا واکنش نشان دهند. آیا این موضوع در رابطه با طلا نیز صدق می‌کند؟ بهزاد بهمن‌نژاد پاسخ می‌دهد.

قیمت طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت با کاهش 0.14 درصدی مواجه شد تا رشد قیمت این فلز ارزشمند پس از سه هفته متوقف شود. به این ترتیب در آ[رین روز کاری هفته قیمت هر اونس طلای جهانی به 1953 دلار رسید.

صعود طلا متوقف شد؟

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نشان می‌دهد از ۱۴ کارشناس شرکت کننده، ۵ نفر صعود، ۴ نفر نزول و ۵ نفر روند خنثی برای طلای جهانی پیش بینی می‌کنند و در میان معامله‌گران از ۳۲۲ شرکت‌کننده، ۴۹ درصد روند صعودی، ۳۳ درصد روند نزولی و ۱۸ درصد روند خنثی برای این فلز زرد انتظار دارند.

صعود طلا متوقف شد؟
نظرسنجی هفتگی کیتکو چه می‌گوید؟


اما نگاهی به عوامل اثرگذار بر بازار طلا نشان می‌دهد در میان عوامل تکنیکال، سطح ۱۹۸۰ دلار مقاومت مهمی است و البته حمایت روانی ۱۹۰۰ دلاری همچنان پابرجاست.
در میان عوامل بنیادی نیز تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره و اینکه آیا آخرین انقباض بوده یا این سیاست‌ها ادامه‌دار خواهد بود همچنان مورد توجه فعالان این بازار قرار دارد. در این میان نوسان طلا مبتنی بر آمارهای اقتصادی آمریکا (به ویژه بازار کار) همچنان محتمل است.
و آمار مهم اقتصادی هفته شامل تورم اتحادیه اروپا (دوشنبه)، شامخ بریتانیا، آلمان و آمریکا (سه‌شنبه)، برآورد ADP از اشتغال غیرکشاورزی آمریکا (چهارشنبه)، نشست بانک مرکزی انگلیس (پنجشنبه)  و آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا (جمعه) مورد توجه فعالان و کارشناسان بازار طلا قرار دارد.

صعود طلا متوقف شد؟