شهر خبر

پروژه دشمن برای دورکردن مردم از عزاداری‌ها شکست خورده است

پروژه دشمن برای دورکردن مردم از عزاداری‌ها شکست خورده است

ایسنا نوشت:عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وضعیت عزاداری‌های دهه اول محرم در ایران عجیب بود و تقریباً در هر محله و خیابانی موکب‌هایی برای پذیرایی و جلساتی برای حضور وجود داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک با تاکید بر به نتیجه‌نرسیدن پروژه راه‌اندازی کارزارهایی با هدف تحریم عزاداری ایام محرم، اظهار کرد: امسال تبلیغات سوء دشمن به نفع ملت ایران و گسترش سوگواری روزهای تاسوعا و عاشورا منجر شد و به قول معروف به خواست خدا، دشمنان برای ما سبب خیر شدند.

وی با بیان این‌که «گسترش فرهنگ محرم مقدمه ظهور است»، اظهار کرد: جمعه اول محرم امسال روز شیرخوارگی بود و این روز در هزاران نقطه ایران و در ۴۵ کشور دنیا برگزار شد تا فرهنگ استقامت، ایثار و شهادت و مقاومت در برابر یاوه‌گویی‌های غربی‌ها و خودفروختگان داخلی را تقویت کند.

سالک با اشاره به حضور میدانی دهه نودی‌ها در سوگواری‌های امسال، یادآور شد: نگاهی به عزاداری مردم در شهرهایی مثل زنجان، اصفهان، شیراز، تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران نشان‌دهنده حضوری میلیونی است که می‌توان آن را پاسخی به اقدامات بی‌نتیجه رسانه‌های وابسته به غرب و صهیونیست‌ها برای کاهش حضور مردم در عزاداری‌ها دانست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بمب‌گذاری داعش در دمشق، گفت: به همین دلیل بود که امسال و از بغض همراهی و همدلی مردم با عزاداری ایام محرم، باقیمانده نیروهای تروریستی تحت حمایت آمریکا در سوریه به حرکت‌های مذبوحانه‌ای مثل بمب‌گذاری زینبیه روی آوردند اما نتوانستند تاثیری در حضور مردم در عزاداری‌ها پدید آورند.

وی افزود: وضعیت عزاداری‌های دهه اول محرم در ایران هم عجیب بود و تقریباً در هر محله و خیابانی موکب‌هایی برای پذیرایی و جلساتی برای حضور وجود داشت. این نشان‌دهنده شکست پروژه دشمن برای دورکردن مردم از سوگواری و عزاداری و در یک کلام دیانت است‌.

نماینده سابق مجلس با ارزیابی تأثیر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور برای توسعه کارزارهایی مثل تحریم عزاداری، تاکید کرد: رسانه‌های وابسته به غرب ممکن است بتوانند چند نفر را فریب دهند اما از آنجا که دست‌شان در سواستفاده و بهره‌برداری از مسائل مختلف جهت رسیدن به اهداف خودشان برای مردم رو شده است، دیگر تأثیر محسوسی به‌جای نمی‌گذارند. از طرفی حساب‌های کاربری متعلق به منافقین در فضای مجازی نیز با اقدامات اخیر پلیس آلبانی دیگر مانند گذشته نمی‌توانند در این فضا، پیوستن به کارزارهایی مانند تحریم عزاداری را تبلیغ کنند.

سالک یادآور شد: می‌توان گفت این رسانه‌ها امروز کارایی سابق را برای تحقق اهداف دشمنان ندارند و شاهد مثالش راه‌اندازی کمپین تشویق به حضور بدون حجاب در مراسم عزاداری بود که به جایی نرسید و ما اتفاقی در این زمینه را شاهد نبودیم. این وضعیت برای دشمن به یاس و ناامیدی بیش از پیش منجر شده است‌.

۲۱۶۲۱۷