شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#ارتش

روسیه اولین نفربر سوئدیِ اوکراین را شکار کرد/عکس

روسیه اولین نفربر سوئدیِ اوکراین را شکار کرد/عکس

ایسنا نوشت: ارتش روسیه نخستین خودروی جنگی پیاده نظام اوکراینی CV۹۰ را که ساخت سوئد است، منهدم کرد.

ویدئو و عکسی که بین پنجشنبه و شنبه در فضای مجازی منتشر شد، وقوع یک درگیری بین نیروهای روسی و اوکراینی را به تصویر می‌کشد که باعث انهدام یک دستگاه خودروی زرهی نفربر ۳۷ تنی ۹ نفره CV90 ساخت سوئد شد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که تیمی متشکل از چندین دستگاه خودروی زرهی CV۹۰ در حال حرکت در مسیرهای خاکی در غرب منطقه "کرمینا" تحت کنترل روسیه هستند؛ جایی که ارتش روسیه یک ضد حمله در مقیاس کوچک را آغاز کرده و امیدوار است که بتواند ضد حمله بزرگتر اوکراین را در جنوب و پیرامون باخموت و در امتداد استان‌های دونتسک، زاپوریژیا و خرسون اوبلاست در جنوب اوکراین خنثی کند.

روسیه اولین نفربر سوئدیِ اوکراین را شکار کرد/عکس

در جریان این درگیری، یک سرباز روس یک خمپاره آرپی‌جی به سمت این خودروی CV۹۰ شلیک کرد که در نتیجه آن این خودرو آتش گرفت. خودرو از مسیر منحرف شد و خطی از دود از خود برجای گذاشت.

سرنشینان و خدمه این خودرو منهدم شده از آن خارج شده و یک خودروی جنگی پیاده نظام دیگر که از این حمله سالم مانده بود، به حال خود رها شد.

تیپ ارتش اوکراین موسوم به تیپ بیست و یکم مکانیزه در بهار سال جاری میلادی در شمال شرق اوکراین و با ۵۰ دستگاه یا بیشتر خودروی زرهی CV۹۰ و همچنین ۱۰ دستگاه تانک Stridsvagn ۱۲۲، هشت دستگاه هویتزر آرچر و دستکم یک دستگاه خودروی ضربت Bgbv ۹۰  که همگی ساخت سوئد هستند، فعالیت خود را آغاز کرده است.

311311