شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مردم ایران#محرم#تحریم#شورای عالی

حدادعادل: مردم تحریم محرم را شکست دادند

حدادعادل: مردم تحریم محرم را شکست دادند

فارس نوشت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اپوزیسیون خارج از کشور از ابتدا تا به امروز در ارزیابی جایگاه خود در بین مردم ایران دچار توهم بوده است و مردم ایران پاسخ محکمی به تحریم‌کنندگان محرم دادند.

غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحریم محرم توسط ضدانقلاب عنوان کرد: مردم ایران هیچ گاه اعتنایی به اپوزیسیون خارج از کشور نداشته‌اند، در همین ایام محرم از مدت‌ها قبل هشتگ تحریم محرم و سیاه نپوشیدن مردم را منتشر می‌کردند، اما آیا مردم اعتنا کردند؟ مسلماً خیر، و محرم از سال های گذشته پرشورتر برگزار شده و می‌شود.

وی افزود: فقط همین جمعیت بانوان که در چند روز پیش در ۸۰۰۰ نقطه در کشور در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) شرکت کردند را مشاهده کنید که چطور و با چه روحیه ای در این مراسمات معنوی حضور پیدا کردند و به یاد حضرت علی اصغر عزاداری کردند.

رئیس شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: اپوزیسیون خارج از کشور از ابتدا تا به امروز در ارزیابی جایگاه خود در بین مردم ایران دچار توهم بوده است و باید گفت؛ مردم ایران پاسخ محکمی به تحریم کنندگان محرم دادند.

حداد عادل با اشاره به پیوندهای نهضت امام خمینی(ره) با مکتب عاشورا و محرم، گفت: سال ۴۲ حضرت امام از شب هفتم محرم مخالفت علنی با رژیم شاه را کلید زده بودند، در آن سال همه هیأت‌های تهران از هر منطقه‌ای در شهر تهران قرار گذاشته بودند همه در مقابل مسجد حاج ابوالفتح جمع شوند و پرچم‌های اختصاصی خود را کنار بگذارند و همین اتفاق هم افتاد و یک جمعیتی راه افتاد که تا آن روز تهران به خود ندیده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این جمعیت که شکل گرفت شروع به حرکت کرد و بنده هم همراه با این جمعیت راه افتادم، و از خیابان ری آمدیم به سمت امین حضور، آمد سرچشمه، آمد میدان مخبرالدوله از آنجا هم سعدی و بعد هم جمعیت آمد به سمت خیابان انقلاب و دانشگاه تهران؛ و جمعیت یک سرش میدان انقلاب بود و یک سرش چهارراه حسن آباد.

حداد عادل در پایان گفت: اینکه می‌گوییم انقلاب اسلامی حسینی الحدوث و حسینی البقا است، دقیقا همین موضوع است، آن روز یکی از شعارهای پرتکرار مردم این بود که نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی است و یک شعار دیگر مرگ بر اسرائیل بود که چند روز بعد در همان محرم سال ۴۲ حادثه خونین ۱۵ خرداد رقم خورد.

۲۱۶۲۱۷