شهر خبر

گمانه زنی‌های آمریکا درباره سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی؛ «مسکو به‌دنبال تامین سلاح است»

گمانه زنی‌های آمریکا درباره سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی؛ «مسکو به‌دنبال تامین سلاح است»

یورونیوز نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه گفت که ایالات متحده معتقد است وزیر دفاع روسیه در کره شمالی حضور دارد تا تسلیحات مورد نیاز برای تهاجم به اوکراین را تامین کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه گفت که ایالات متحده معتقد است وزیر دفاع روسیه در کره شمالی حضور دارد تا تسلیحات مورد نیاز برای تهاجم به اوکراین را تامین کند. وی به مطبوعات استرالیایی گفت: «شک دارم که او [وزیر دفاع روسیه]برای تعطیلات در آنجا باشد.»

در پی سفر نادر سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به پیونگ یانگ، آنتونی بلینکن گفت که روسیه در حال بررسی متحدان خود برای ذخیره سلاح است.

وی به مطبوعات استرالیایی گفت: «شک دارم که او [وزیر دفاع روسیه] برای تعطیلات در آنجا باشد.»

وی افزود: «می‌بینیم که روسیه به شدت به‌دنبال حمایت و سلاح در هرکجا که بتواند این‌ها را پیدا کند برای ادامه تجاوزات خود به اوکراین است.»

وی تاکید کرد که این موضوع را در کره شمالی مشاهده می‌کنند و همچنین ایران را می‌بینند که پهپادهای زیادی را در اختیار روسیه قرار داده است که از آن‌ها برای تخریب زیر ساخت‌های غیرنظامی و کشتن غیرنظامیان در اوکراین استفاده می‌شود.

به گفته رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ، آقای شویگو در زمانی که در کره شمالی بود با کیم جونگ اون رهبر این کشور در دیداری همراه با «گفت‌وگویی دوستانه» شرکت کرد.

روسیه متحد تاریخی کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که پیونگ یانگ با آن روابط دوستانه دارد.

310310