شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایران#رئیس جمهور

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ما اما کشور را معطل آمریکا نکردیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: ما اما کشور را معطل آمریکا نکردیم

دانشجو نوشت: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دوستانی که معتقد بودند می‌توانیم با آمریکا مذاکره کرده و از طریق مذاکره همه مشکلات را حل کنیم، ۸ سال تلاش کردند بعضی‌ها هم خالصانه تلاش کردند که واقعا رابطه ایران با آمریکا برقرار و سوءتفاهمات برطرف شود، ولی ۸ سال تلاش آن‌ها ناکام ماند و به نتیجه نرسید.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور درباره اظهارات اخیر برخی از دیپلمات‌های دولت یازدهم و دوازدهم مبنی بر لزوم مذاکره با آمریکا برای حل مسائل کشور اظهارکرد: دوستانی که معتقد بودند می‌توانیم با آمریکا مذاکره کرده و از طریق مذاکره همه مشکلات را حل کنیم، ۸ سال تلاش کردند بعضی‌ها هم خالصانه تلاش کردند که واقعا رابطه ایران با آمریکا برقرار و سوءتفاهمات برطرف شود، ولی ۸ سال تلاش آن‌ها ناکام ماند و به نتیجه نرسید.

دهقان گفت: اشتباهی که دوستان انجام دادند این بود که حل همه مشکلات و موضوعات کشور را به مساله حل مشکل با آمریکا گره زدند. این رویکرد باعث شده رابطه با دیگر کشورها نیز دچار خدشه شده و رابطه ما با شرق و بسیاری از کشورهای بزرگ منطقه مخدوش شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم میز مذاکره را ترک نکرده و مسیر خود را طی می‌کند، ولی کشور را معطل آمریکا نکردیم. تلاش کردیم با همه کشورهای دنیا رابطه متعادل داشته باشیم. راهی که رفتیم راه درستی بوده همانطور که با غرب قطع رابطه و مذاکره نکردیم، اما همه دنیا را در ۴ کشور اروپایی و آمریکا ندیدیم.

۲۱۶۲۲۰