شهر خبر

برشی از خاطرات هاشمی / اکنون دریاچه‌های ارژن، مهارلو و بختگان در شیراز، خشک خشک است

برشی از خاطرات هاشمی / اکنون دریاچه‌های ارژن، مهارلو و بختگان در شیراز، خشک خشک است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات هفتم مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

در منزل بودم. وقت با مطالعه اخلاق و اصلاح‌ نهایی [کتاب‌ کارنامه و] خاطرات‌ سال ۱۳۶۱ [پس از بحران] و اصلاح نمایه‌های تفسیر راهنما گذشت. عفت، برای مراسم ضیافتی‌ که خانواده آقای لاهوتی به مناسبت ازدواج سارا داده‌اند، به کرج رفت.
در اخبار، روشن شده که [بیل کلینتون] رئیس‌جمهور آمریکا، تقصیر عمده شکست کمپ‌دیوید ۲ را به گردن یاسر عرفات انداخته است؛ چیزی که برای حیثیت عرفات مفید است و به همین دلیل در مراجعت، مورد استقبال گرم مردم فلسطین قرار گرفته است. روسیه کم‌کم می‌پذیرد که به زور سلاح، نمی‌تواند جنگ چریکی چچن را تمام کند و به فکر مذاکره افتاده است.
دیشب هواپیمایی از [شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما)] ایران‌ایر، در فرودگاه شیراز مجبور شده، در حالی که چرخ جلو باز نمی‌شد، با چرخ‌های عقب، بدون آسیب فرود آید. روزنامه‌ تایمز لندن، نوشته که صدام [حسین، رئیس‌جمهور عراق]، مبتلا به مرض سرطان‌ خون است. در ایالت فلوریدای آمریکا، گردباد بی‌سابقه‌ای امروز وزیده که ستونی طولانی از آب دریا را به فضا می‌برد و صدها متر بالاتر پخش می‌کند.
متأسفانه دریاچه بختگان فارس هم در اثر خشکسالی خشک شده و اکنون دریاچه‌های ارژن، مهارلو و بختگان در شیراز، خشک خشک است و سه تالاب مهم بین‌المللی در مهاباد هم خشکیده است؛ کم‌کم عمق خسارات خشکسالی بروز می‌کنند. وضع عربستان و کشورهای دیگر جنوب خلیج فارس و افغانستان، از ایران بدتر است.
ملامحمد عمر، رهبر طالبان اعلان کرده که کشت خشخاش در افغانستان ممنوع است. اگر به خوبی اجرا شود، تحول مهمی در وضع [تولید و قاچاق] مواد مخدر خواهد بود؛ چون بیشتر مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود. در اکثر نمازهای جمعه امروز، بحث اصلاحات مطرح بوده است، به این‌گونه که رهبری می‌گویند و تفسیر دوم خردادی‌ها از اصلاحات را محکوم کرده‌اند.



۲۱۶۲۲۰