شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماست#سوئد#کشورهای اسلامی

سید حسن نصرالله: هتک حرمت قرآن کریم تعدی به اسلام و مسلمین است/ نبرد فلسطین، نبرد ماست

سید حسن نصرالله: هتک حرمت قرآن کریم تعدی به اسلام و مسلمین است/ نبرد فلسطین، نبرد ماست

تسنیم نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد ، کشورهای اسلامی باید به سوئد و دانمارک اعلام کنند که تکرار اهانت‌ها به مقدسات ما با قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی پاسخ داده خواهد شد.

خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت صبح امروز به دنبال فراخوان  سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان برای برگزاری راهپیمایی «دفاع از ثقلین» در مراسم عاشورای حسینی، مملو از عاشقان حضرت ابا عبدالله (ع) شده است.

سید حسن نصرالل دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی عاشورای حسینی اعلام کرد: در مسئله قرآن کریم، همه دنیا باید بداند که ما ملتی هستیم که تجاوز و هتک حرمت به مقدسات خود را تحمل نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: اصرار به اهانت و هتک حرمت  قرآن کریم در دانمارک در روزهای گذشته، تجاوز به اسلام و حقوق دو میلیارد مسلمان است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کشورهای اسلامی و وزرای خارجه آن‌ها باید در سطح اهانت به  اسلام که در سوئد و دانمارک اتفاق افتاد،  تصمیم بگیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت کشورهای اسلامی باید به سوئد و دانمارک (دو کشوری که مجور هتک حرمت قرآن را صادر کرده‌اند) اعلام کنند که تکرار اهانت‌ها به مقدسات ما با قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: جوانان مسلمان باید مسئولانه عمل کنند و اهانت کنندگان و متجاوزان [به قرآن کریم] را مجازات کنند و منتظر نباشند که کسی از دین آن‌ها دفاع کند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: جهان شجاعت این جوانان را خواهد دید که  چگونه حاضرند برای دین و قرآن  جان خود را فدا کنند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: صهیونیست‌های وحشی که اصرار بر هتک حرمت مسجدالاقصی دارند، باید موضع قاطع همه مسلمانان را ببینند.

وی افزود: منطقه تا زمانی که غده سرطانی [رژیم صهیونیستی] برداشته نشود، آرام نخواهد شد و امروز ملت فلسطین در انتخاب مقاومت و مبارزه قدم برمی دارد.

سید حسن نصرالله گفت که نبرد ما با اشغالگران صهیونیست، پایانی نخواهد داشت و نبرد فلسطین، نبرد ماست و ما از لبنان و امت اسلامی و فلسطین دفاع خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که مقاومت در لبنان هرگز تسلیم نخواهد شد و از مسئولیت‌های خود کوتاهی نخواهد کرد و آماده پاسخ و مقابله با هرگونه حماقتی است.

سید حسن نصرالله به حمایت کامل خود و حزب الله از مقاومت تاکید کرد و گفت: از ضاحیه لبنان بر موضع خود  تاکید می‌کنم، حزب الله و مقاومت با هر آنچه در اختیار دارد در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

سید حسن نصرالله افزود:  آمریکا پس از شکست سیاسی و نظامی در سوریه همچنان به محاصره مردم سوریه با قانون ناعادلانه «سزار» ادامه می‌دهد و ما همچنان در کنار مردم سوریه ایستاده‌ایم.

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به اقدامات رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: رژیم اسرائیل به وقاحت تمام از اقدامات تحریک آمیز مقاومت سخن می‌گوید؛ حال آنکه خود این رژیم به اشغال اراضی [لبنان] به ویژه روستای لبنانی الغجر ادامه می دهد.

وی همچنین از دولت موقت لبنان خواست که به مسئولیت‌های خود به ویژه در پیچیدگی‌های زندگی مردم عمل کند و نباید پارلمان تعطیل شود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: زمانیکه دشمن ما را بین انتخاب جنگ و ذلت مخیر می‌کند، ما [مقاومت] را انتخاب می‌کنیم و به دنیا اعلام می‌کنیم"هیهات منا الذلة"

311311