شهر خبر

شایعه مذاکره وزیرراه رئیسی با اصلاح طلبان در باره انتخابات / کرباسچی: قرار است در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی تر عمل کنند

شایعه مذاکره وزیرراه رئیسی با اصلاح طلبان در باره انتخابات / کرباسچی: قرار است در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی تر عمل کنند

مُنیبان نوشت: دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی می‌گوید: واقعیت امر این است که وقتی همه کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند اگر انتخابات تناسبی هم برگزار شود به رقابت داخلی میان خود آقایان تبدیل می‌شود.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی،درباره اصلاح قانون انتخابات و حذف تناسبی شدن آن گفت: برگزاری انتخابات به صورت تناسبی و غیر آن تفاوتی ندارد. در حقیقت اصل انتخابات این است که شورای نگهبان، صلاحیت‌ها را رد نکند و وزارت کشور هم انتخابات را منظم برگزار کند بر این اساس برگزاری انتخابات به صورت تناسبی و غیر تناسبی تأثیری بر روی شرایط ندارد.

او افزود: واقعیت امر این است که وقتی همه کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند اگر انتخابات تناسبی هم برگزار شود به رقابت داخلی میان خود آقایان تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر وقتی اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نشوند چه فرقی می‌کند که انتخابات تناسبی برگزار شود یا خیر.

این چهره اصلاح‌طلب در واکنش به ارزیابی خود از سیگنال‌های شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دوازدهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد قرار است آقایان در انتخابات مجلس دوازدهم انقلابی‌تر عمل کنند لابد مجلس یازدهم هم برای آنها جالب نبوده است. البته فرقی نمی‌کند اگر انقلابی‌ترها هم وارد مجلس شوند تأثیر جدی بر روند ایجاد نمی‌شود.

کرباسچی در پاسخ به اینکه بنابراین سخت‌گیری های شورای نگهبان در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند سخت‌گیری ها در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر می‌شود اما بعضی حرف‌های دیگری می‌گویند ما نمی‌توانیم بگوییم تصمیم نهایی چه خواهد شد همچنین پیش‌بینی هم نمی‌شود کرد اما اظهارنظراتی که در مورد انتخابات مجلس دوازدهم می‌کنند، اظهارات امیدوار کننده‌ای نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شود مهرداد بذرپاش برای انتخابات مجلس دوازدهم وارد گفتگو با چهره‌های اصلاح‌طلب شده آیا او با شما تماس و یا جلسه‌ای برگزار کرده است یا خیر، یادآور شد: بنده تا حالا اصلا نشنیدم و مهرداد بذرپاش با بنده در مورد انتخابات مجلس دوازدهم صحبت نکرده است.

گفتنی است؛ اخیراً خبری مبنی بر اینکه مهرداد بذرپاش با استفاده از جایگاه وزارت راه در حال توزیع امکانات و مذاکره با برخی چهره‌ها از جمله اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس است در فضای مجازی منتشر شد.

۲۱۶۲۲۰