شهر خبر

آمریکا از ماه سپتامبر به اوکراین آبرامز می‌دهد

آمریکا از ماه سپتامبر به اوکراین آبرامز می‌دهد

ایسنا نوشت: روزنامه آمریکایی پلتیکو گزارش داد، واشنگتن از ماه سپتامبر امسال تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین را شروع می‌کند.

منابع آگاه به پلتیکو گفتند، دولت آمریکا در ماه اوت چند دستگاه از این تانک‌های آبرامز را که قرار است به اوکراین تحویل دهد برای نوسازی به آلمان می‌فرستد.

این منابع که نامشان را فاش نکردند گفتند:‌ "برنامه آمریکا این است که تعدادی از تانک‌های آبرامز را در ماه اوت به آلمان بفرستد. در آنجا این تانک‌ها آخرین مرحله نوسازی را خواهند گذراند. به مجرد تکمیل شدن این فرآیند اولین محموله از تانک‌های آبرامز ماه بعد از آن به اوکراین ارسال خواهد شد."

به نوشته پلتیکو، آمریکا تانک‌های آبرامز قدیمی‌تر خود از مدل M۱A۱ را به جای نسخه جدیدتر A۲ که برای نهایی شدن ارسالش به اوکراین به یک سال زمان نیاز دارد، ارسال خواهد کرد.

منبع آگاه ناشناس وابسته به صنعت تسلیحات سازی آمریکا گفت:‌ "بخش اول این تانک‌ها شامل شش تا هشت دستگاه خواهد بود."

طبق گزارش این نشریه آمریکایی، نسخه‌های قدیمی‌تر تانک آبرامز که به اوکراین فرستاده می‌شود، بدون فناوری‌های پیشرفته حساس بوده و برخی از دستگاه‌ها حتی فاقد زره پیشرفته مبتنی بر اورانیوم ضعیف شده هستند.

به نوشته خبرگزاری تاس، نیروهایی از ارتش اوکراین قرار است به مدت ۱۰ هفته در یک دوره آموزش کار با این تانک‌ها شرکت کنند و انتظار می‌رود که دوره خود را در ماه اوت تکمیل کنند.

سرهنگ مارتین اودانل، سخنگوی پنتاگون گفت:‌ "ما قطعا در تلاشیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن این تانک‌ها را به اوکراین بفرستیم."

این مقام پنتاگون با این وجود از صحبت درباره جزئیات چارچوب زمانی تحویل تانکها به اوکراین خودداری کرد.

311311