شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

آخرین اطلاعات درباره عملیات تروریستی عصر تاسوعا در سوریه +عکس و فیلم

عوامل تروریستی در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) تعدادی از عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، عصر روز پنج شنبه مصادف با تاسوعای حسینی (ع) عوامل گروهک تروریستی یک دستگاه موتورسیکلت بمبگذاری شده را در کنار یک موکب بزرگ در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) منفجر کردند که تعدادی از عزاداران حسینی را به خاک و خون کشید.

در اخبار اولیه آمار متعدد و بعضا متناقضی از تعداد شهدا و مجروحان این حادثه روی خروجی خبرگزاری های اخلی و خارجی قرار گرفت. 

در همین حال، وزارت کشور سوریه به این تناقضات پایان داد و تا زمان تنظیم این گزارش، در بیانیه ای رسمی آمار شهدای انفجار در منطقه سیده زینب دمشق را  ۶ نفر اعلام کرد.

همچنین ۲۳ نفر نیز در جریان این انفجار تروریستی زخمی شده‌اند که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

برخی از منابع خبری در گزارشات اولیه خود اعلام کردند که یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه زینبیه دمشق منفجر شده است.

این منابع آمار شهدا را دستکم 15 نفر اعلام کردند.

تازه ترین اطلاعات درباره عملیات تروریستی عصر تاسوعا در سوریه + عکس و فیلم

تازه ترین اطلاعات درباره عملیات تروریستی عصر تاسوعا در سوریه + عکس و فیلم

این منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی در دمشق اعلام کردند که در روزهای گذشته اطلاعاتی دال بر وجود 3 دستگاه مورتورسیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه سیده زینب هم به دست آمده بود که جستجوها برای یافتن 2 مورد دیگر از موتورسیکلت‌ها توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سوریه همچنان ادامه دارد.

یکی از موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده روز سه‌شنبه در عملیاتی انتحاری خود را به یک اتوبوس حامل زوار عراقی و لبنانی که به منظور زیارت به منطقه سیده زینب دمشق آمده بودند نزدیک و اقدام به عملیات تروریستی می‌کند که موجب زخمی شدن برخی از زوار حاضر در این اتوبوس شد.

خبرگزاری یونیوز به نقل از منابع امنیتی در سوریه مدعی شد که عناصر تروریستی داعش پشت پرده انفجارهای تروریستی روزهای سه شنبه و پنج شنبه منطقه سیده زینب شهر دمشق هستند. این رسانه همچنین تعداد شهدای انفجار تروریستی را پنج تن اعلام کرده بود.

بازداشت یک عامل انتحاری در نزدیکی حرم حضرت زینب (ع)

در همین قدس آنلاین نوشت:  یک منبع آگاه در سوریه فاش کرد: در پی این انفچار، نیروهای امنیتی یک عامل انتحاری را در نزدیکی حرم حضرت زینب(ع) در سوریه دستگیر کردند.

این منبع افزود: وضعیت امنیتی در اطراف منطقه سیده زینب تحت کنترل است و ورودی‌ها و خروجی‌های این شهر بسته شده است.

شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد که این انفجار به وسیله موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در زینبیه دمشق صورت گرفته است. در این انفجار ۵ نفر شهید و ۷ نفر زخمی شدند.