شهر خبر

یک گردان جنگنده اف ۳۵ آمریکایی به خلیج فارس می‌آیند

نیروی هوایی آمریکا یک گردان هوایی از جنگنده‌های اف-۳۵ آذرخش ۲ به خلیج فارس اعزام کرد.

 

تابناک نوشت: شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که یک گردان هوایی از جنگنده‌های اف-۳۵ آذرخش ۲ نیروی هوایی ایالات متحده برای تقویت جنگنده‌های آ-۱۰ و اف-۱۶ در انجام ماموریت‌شان برای گشت‌زنی در تنگه هرمز وارد خاورمیانه شده است.

 

فاکس نیوز مدعی شد، این گردان هوایی متشکل از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا برای بازدارندگی ایران و کمک به نیروهای آمریکا و متحدانش در سوریه وارد خاورمیانه شده‌اند.

به ادعای فاکس نیوز، این اقدام پس از تلاش‌های متعدد ایران در اوایل ماه جاری برای توقیف نفتکش‌های نزدیک تنگه هرمز صورت گرفته که با واکنش نیروی دریایی ایالات متحده روبه رو شده است.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا پیشتر با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده بود: نیروی دریایی ایران تلاش‌هایی برای توقیف نفتکش‌های تجاری انجام داد که قانونی از آب‌های بین‌المللی عبور می‌کردند و نیروی دریایی ایالات متحده فورا به این امر واکنش نشان داد و از این تشنج جلوگیری کرد.

در پی ادعای روز چهارشنبه (۱۴ تیر) نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی ایران این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین یک مقام دفاعی آمریکا در همین رابطه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ارسال جنگنده‌های اف-۳۵ به منظور افزایش دید نظامی ایالات متحده و ایجاد پوشش هوایی برای کشتی‌هایی که در منطقه حرکت می‌کنند، طراحی شده است.