شهر خبر

برشی از خاطرات هاشمی / روایت هاشمی رفسنجانی از دستگیری زنان در تهران به دلیل بدحجابی

برشی از خاطرات هاشمی / روایت هاشمی رفسنجانی از دستگیری زنان در تهران به دلیل بدحجابی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات پنجم مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

در اثر حضور جمعی از منافقین در سالن، و تبلیغات علیه ایران و رئیس جمهور ایران و قهر و اعتراض کشتی گیران و برخورد ضعیف آمریکا با منافقین، با اینکه آنها را تروریست شناخته، قضیه را سیاسی کرده است. و نیز منابع غربی تبلیغات گسترده ای درباره برنامه ای را شروع کرده اند که در پاریس روز جمعه آینده برگزار می‌شود و آقای باری روزن یک گروگان آمریکایی در ایران و آقای عباس عبدی به عنوان یک گروگانگیر ایرانی در آن به هم می رسند و سخنرانی دارند. یک سازمان جهانی - یونسکو- این برنامه را تدارک دیده و نشان می دهد که غربی ها در نزدیک کردن ایران و آمریکا جدی هستند.

هاشمی رفسنجانی نوشت: ..‌. دستگیری جمعی از زنان بدحجاب در عصر دیروز توسط ماموران نهی از منکر در تهران به اضافه بازداشت آقای سعید زاده، از سوژه های دیگر غربی ها علیه محافظه کاران ایران است. و همه اینها را به نحوی با ولایت فقیه و رهبری مربوط می کنند. در مجموع حجم تبلیغات برنامه ریزی شده علیه رهبری ایران فوق العاده است و کم کم به امام راحل هم سرایت کرده و اخیرا مقاله ای در نشریه خانه منتشر شده که از سیاست‌های امام بخصوص در جنگ تحمیلی و سلمان رشدی و... به تلخی انتقاد شده و با احضار آقای محمدرضا زائری صاحب نشریه به دادگاه بعد جهانی گرفته است.

جناح مقابل محافظه کاران از نقاط ضعف طالبان هم بر این تبلیغ به نفع خود علیه نیروهای راست استفاده می کنند و متاسفانه راستی ها جز فشار و تهدید، شیوه مناسبی برای تبلیغ ندارند و با صراحت، دموکراسی و آرای مردم را در مقابل ولایت فقیه قرار می دهند. و آخرین نوع اظهار مکرر آقای محمدتقی مصباح یزدی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه است.

در گزارش‌ها اعلان مخالفت قوه قضائیه با شیوه عملکرد روزنامه توس بعد از لغو امتیاز روزنامه جامعه و تحلیل های غربی ها از فشارها بر آقای خاتمی و عدم قدرت مقابله ایشان مهم است. عصر کارتن ها و بولتن ها را آوردند، عفت از پورتوریا- آفریقای جنوبی- تلفن کرد و خبر سلامتی و راحتی را داد.


۲۱۶۲۲۰