شهر خبر

رئیسی: امروز به برکت خون شهدای اسلام، نظم نوین جهانی درحال رقم خوردن است

مهر نوشت: رئیس جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین (ع) و عاشورا دانست و گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است.

رئیس جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین (ع) و عاشورا دانست و تصریح کرد: همانطور که امام حسین (ع) با بذل خون خود از جامعه جهل‌زدایی کرد، امروز نیز خون مطهر شهدای ما با جاهلیت مدرن مقابله و از جامعه جهل‌زدایی می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است، اظهار داشت: در صف‌بندی امروز جبهه حق و باطل، همه ما موظفیم با اراده راسخ، ایستادگی، مقاومت و کار و تلاش شبانه‌روزی رسالت خود را در راه حق به انجام برسانیم.

رئیس جمهور عاشورا و قیام سرخ حسینی را مظهر و منشأ همه تحولات جامعه بشری دانست و افزود: عاشورا نشان و علمی برافراشته است که راه گم نشود و حرکت عظیم اربعین حسینی نماد و نمودی برای گم نکردن قیام عاشوراست.

رئیسی با تأکید بر ضرورت زمان‌شناسی و شناخت دقیق کفر و ایمان واقعی در جهان امروز، از خطر دستکاری ادراک جامعه از سوی شایعه‌سازان گفت و اینکه، باید جامعه را در برابر این گروه که در قرآن از آنها با نام «مرجفون» یاد شده صیانت کرد، زیرا آنها همواره با شایعه‌سازی، می‌خواهند بد را خوب و باطل را حق جلوه دهند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئولیت‌های امروز امانات الهی در دستان ما هستند، تصریح کرد: یکی از شئونات مهم مسئولیت‌پذیری عبور نکردن از کنار مسائل بدون چاره‌اندیشی است.

رئیسی با اشاره به اینکه در نگاه عموم مردم نهاد ریاست جمهوری در رأس دیگر سازمان‌های اجرایی کشور است، تصریح کرد: صداقت، پاکی، تقوای الهی، رویکرد جهادی و تحولی و گره‌گشایی، انتظارات به‌حق مردم از این نهاد است که باید تلاش کنیم در این راستا و در انجام وظایف خود کارنامه درخشانی به‌جا بگذاریم.

۲۱۶۲۱۶