شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##باید#باطل#شناخت#رویاروی#ایستاد

سیدمحمدحسن ابوترابی‌، امام جمعه موقت تهران:

باید باطل را شناخت و رویاروی او ایستاد

امام جمعه موقت تهران گفت: در حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و همه حوزه‌ها باید حق را شناخت و در کنار حق قرار گرفت؛ باید باطل را شناخت و رویاروی او ایستاد.

باید باطل را شناخت و رویاروی او ایستاد
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۲:۱۳:۱۱
اعتمادآنلاین |

سیدمحمدحسن ابوترابی‌، امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که «باید از مدرسه عاشورا درس بیاموزیم»، اظهار داشت: برای شناخت حق، آراستگی به حق، ایمان به حق، دفاع از حق و شناخت باطل و رویارویی با آن تلاش کنیم. این راه سعادت دنیا و آخرت انسان است و این تلاش از نظر مدرسه عاشورا مرز ندارد؛ مرز، شهادت و ملاقات خدای متعال است. این مدرسه است که راه را برای فروپاشی حکومت ننگین بنی امیه و بنی عباس فراهم آورد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این مدرسه است که امروز جهان اسلام را به یک مشت گره کرده‌ای در برابر دنیای استکبار تبدیل کرده است. این مدرسه امروز این حرکت عظیم امت اسلام در محور مقاومت را سامان داده است. این فریاد از لبنان، فلسطین، غزه، یمن، دمشق، بغداد و جهان اسلام شنیده می‌شود؛ و این فریاد عاشورا است که از گلوی مبارک امام و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلباختگان به مدرسه امام شنیده شده و راه را برای این تحول فراهم کرده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در حوزه‌های مدیریتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و همه حوزه‌ها باید حق را شناخت و در کنار حق قرار گرفت؛ باید باطل را شناخت و رویاروی او ایستاد. این مسیرِ تحول جامعه را فراهم می‌کند. یعنی یک سلوک مبتنی بر علم، دانش و معرفت، جان مدرسه عاشورا است. بعضی گمان می‌کنند پیروزی اندیشه اباعبدالله الحسین(ع) به شکست یزید بود؛ امکان داشت در این رویارویی یزید بن معاویه شکست بخورد و حضرت اباعبدالله(ع) پیروز شوند اما اندیشه اباعبدالله(ع) ماندگار نباشد.

وی افزود: مهم در پیروزی ماندگاری اندیشه و تفکر است؛ و نه در دست گرفتن قدرت در یک مقطع محدود از زمان. پیروز آن تفکر و اندیشه‌ای است که ماندگار باشد. قبل از اینکه کربلا شکل بگیرد مدرسه اباعبدالله الحسین(ع) تأسیس گردیده و دانشجویان تراز اول خود را تربیت کرده و عاشورا و قتلگاه تداوم این مدرسه است.