شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینستاگرام

ادعای عجیب یک فعال سیاسی اصولگرا: اینستاگرام مکانی برای یافتن نیروها و تبدیل به تروریست شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: متاسفانه فضای مجازی مانند اینستاگرام در کشور ما قانون‌مند نیست و مکانی برای یافتن نیروهایی شده که تبدیل به تروریست می‌شوند، در واقع به راحتی می‌توانند افراد مورد نظر خود را پیدا کرده و با آنها ارتباط بگیرند.

ادعای عجیب یک فعال سیاسی اصولگرا: اینستاگرام مکانی برای یافتن نیروها و تبدیل به تروریست شده است
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۰۹:۰۹:۴۶
اعتمادآنلاین |

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: غربی‌ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم عملیات‌های تروریستی را در داخل کشور طراحی کردند با این تصور که از طریق پشتیبانی از تروریسم فعال در کشور می‌توانند مسیر جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به استقلال و تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای را سد و اختلال ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا،‌ او درباره نقش اروپا در حمایت از تروریست‌ها با توجه به این که اخیرا وزارت اطلاعات از دستگیری اعضای یک شبکه تروریستی-صهیونیستی در چند استان کشور خبر داده بود، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و قدرت گرفتن نظام جمهوری اسلامی در منطقه مهم غرب آسیا پیام‌های مختلفی را به دنبال داشته و باعث شده قدرت‌های غربی در شرایط فعلی اروپای غربی و آمریکای شمالی احساس کنند منافعی را که سال‌ها در این منطقه داشته‌اند، به خطر افتاده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه اعلام کرد اعضای شبکه‌ گسترده‌ی تروریستی-صهیونیستی در چند استان کشور بازداشت و ۴۳ بمب نیز کشف و ضبط شد. اعضای این شبکه که به‌ واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در دانمارک و هلند به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل هستند و توسط این رژیم حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شدند، در آستانه ماه محرم قصد انجام چندین عملیات تروریستی در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند. 

کوشکی یادآور شد: از قرن ۱۸ به بعد شاهد بودیم اروپایی‌ها در غرب آسیا حضور مستعمراتی داشته و برای خود منافعی را تعریف کرده بودند، اما علی رغم پشت سر گذاشتن دوره استعماری، آنها شرایط را نپذیرفتند و انقلاب اسلامی هم به اروپای غربی و آمریکای شمالی اعلام داشت که منافع استعماری آن‌ها را نمی‌پذیرد؛ اگر می‌خواهند با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشند باید دو جانبه و مشترک باشد، ارتباط یک سویه را نمی‌پذیرد و لذا این مساله برای غرب گران بود.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: در واقع برای آن‌ها گران بود که این مسیر را جمهوری اسلامی ایران طی کند و اجازه منفعت جویی را به آن‌ها ندهد لذا به دنبال مسدود کردن این مسیر بودند و اقداماتی مانند همکاری با رژیم صدام و جنگ ۸ ساله، حمایت از تروریسم و اعطای پناهندگی، پشتیبانی از گروه منافقین و گروه‌های چپ گرای مارکسیستی را انجام دادند.

کوشکی ادامه داد: همچنین از اپوزیسیون‌های سیاسی حمایت کردند و یا سلطنت‌طلب‌هایی که از ایران مهاجرت کرده و در اروپا و یا آمریکا ساکن شده بودند آمادگی انجام فرآیندهای تروریستی را داشتند و لذا از آن‌ها پشتیبانی شد. تقریبا از سال ۱۳۶۰ کشوری مانند فرانسه لانه تروریست‌های منافقین شد و کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، هلند، دانمارک و... پناهگاه تروریست‌های سلطنت طلب و چپ گرا شد.

این کارشناس مسائل منطقه در ادامه گفت: بنابراین به طور مستقیم یا غیر مستقیم عملیات‌های تروریستی را در داخل کشور طراحی کردند با این تصور که از طریق پشتیبانی از تروریسم فعال در کشور می‌توانند مسیر جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به استقلال و تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای را سد و اختلال ایجاد کنند. آن‌ها از فعال شدن گروه‌ها، جریانات و افراد تروریست در داخل ایران حمایت کردند و فعالیت‌های تروریستی هم که گاه و بی گاه در سال‌های اخیر می‌بینیم حاصل همین سرویس‌های اطلاعاتی غرب و صهیونیست‌هاست.

وی درباره نقش فضای مجازی در این گونه اتفاقات هم اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی مانند اینستاگرام در کشور ما قانون‌مند نیست و مکانی برای یافتن نیروهایی شده که تبدیل به تروریست می‌شوند، در واقع به راحتی می‌توانند افراد مورد نظر خود را پیدا کرده و با آنها ارتباط بگیرند و دیگر نیازی نیست با افسران اطلاعاتی صهیونیستی و اروپایی دیدار حضوری داشته باشند.

کوشکی در پایان گفت: بنابراین براحتی افراد خود را از درون فضای مجازی پیدا می‌کنند و در این بسترها با افراد ارتباط گرفته و حتی آموزش هم می‌بینند.