شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدا و سیما#بخش خصوصی#امام صادق(ع)

شکایت دانشگاه امام صادق(ع) از صدا و سیما و خرید کلیسا برای مرکز اسلامی!

«معاون دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و فرزندش از صداوسیما شکایت داشتند که قرارداد تأسیس شبکه اقتصادی توسط آن‌ها را به عنوان بخش خصوصی نقض می‌کنند!»

پیغام آقای دعایی: اتهام عزت الله سحابی چیست؟ /بالا گرفتن اختلاف مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها در مجلس/شکایت دانشگاه امام صادق از صدا سیما

آیت الله هاشمی در خاطرات دوشنبه ٣ مرداد ١٣٧٩ به موضوعات مختلفی اشاره می‌کند و می‌‎نویسد: آقای [سیدمحمود]دعایی، [سرپرست مؤسسه اطلاعات]آمد. گفت، دکتر [یدالله]سحابی، از او خواسته است که بگویند، اتهام مهندس [عزت‌الله]سحابی چیست؟ چون رابطه خودش با دفتر رهبری، خوب نیست، از من خواست که کمک کنم. گفت، آقای [محسن]کدیور گفته است که هم‌بندی‌های آقای [عبدالله]نوری [در زندان اوین]، هم‌خُلق او نیستند، لذا بر او سخت می‌گذرد؛ خوب است جای او را عوض کنند.

آشیخ قدرت علیخانی [نماینده بویین‌زهرا]آمد و گفت، در مجلس، اختلاف بین [حزب]مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها، جدی است. مشارکتی ها، آقای [مهدی]کروبی [رئیس مجلس]را سازشکار می‌دادند و می‌گویند، پس از گذشت یک سال، او را دیگر رئیس نمی‌کنند و در این دو ماه، به خاطر اختلافات مجلس، کار مهمی نتوانسته‌اند انجام دهند و دفتر رهبری به آقای کروبی گفته که رهبری به مجلس، در مورد طرح مطبوعات، تذکر خواهد داد. آقایان [سیدمحمد موسوی]خویینی‌ها [عضو مجمع روحانیون مبارز]و [سیدمحمدعلی]ابطحی [رئیس دفتر رئیس‌جمهور]، تمایل به مشارکتی‌ها دارند و آقای [سیدعلی‌اکبر]محتشمی هم تا حدودی؛ با اینکه در گذشته این‌گونه افراد را قبول نداشتند. گفت، وضع کشاورزان قزوین، به خاطر خشکسالی و عدم اجرای طرح سد طالقان، خوب نیست.

آقای [حبیب‌الله]مباشری [معاون دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)]و فرزندش محمد و جمعی از همکارانش آمدند. از صداوسیما شکایت داشتند که قرارداد تأسیس شبکه اقتصادی توسط آن‌ها را به عنوان بخش خصوصی نقض می‌کنند؛ به خاطر مخالفت بعضی‌ها و به بهانه اینکه رهبری گفته‌اند، توسعه کمی متوقف شود؛ استمداد کردند.

آقای [محمدعلی]الهی، امام جماعت مرکز [دارالحکمه]اسلامی در میشیگان آمریکا آمد. قبلاً مسئول عقیدتی سیاسی در نداجا، [نیروی دریایی ارتش]بود. گفت، مرکز را دو میلیون دلار خریده‌اند؛ یک کلیسا بوده، با چندین هکتار زمین و هنوز قسط می‌دهند. برای پرداخت دیون استمداد کرد و توضیحاتی از خدمات‌شان در شبستان آنجا داد.

عصر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه داشت. ترازنامه و واحد‌های جدید و شهریه سال آینده و افزایش حقوق‌ها را تصویب کردیم. حدود ۲۴۰ میلیارد تومان، دارایی‌هاست و حدود ۱۲۰ میلیارد تومان گردش مالی، هزینه‌ها و درآمد‌های سالانه است و حدود ۷۰۰ هزار دانشجو.

اخبار رسانه‌ها و صداوسیما، بیشتر مربوط به سفر رهبری به اردبیل است. گزارش‌های مربوط به مذاکرات کمپ‌دیوید ۲ علائم به بن‌بست رسیدن را دارد. با اینکه چهارده روز است که مذاکرات ادامه دارد؛ گویا مشکل عمده در وضع بیت‌المقدس شرقی است.