شهر خبر

هنیه: اشغالگران را هدف قرار خواهیم داد/ محمود عباس: هیچ گروهی نباید مسلح باشد!

هنیه: اشغالگران را هدف قرار خواهیم داد/ محمود عباس: هیچ گروهی نباید مسلح باشد!

مهر نوشت: رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد که حماس تصمیم دارد به هر شکلی در برابر اشغالگران مقاومت کند و طرح پایبندی به مشروعیت بین‌المللی را نمی‌پذیرد.

به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بر تداوم مقاومت تأکید کرد.

هنیه در این دیدار اعلام کرد که حماس تصمیم دارد به هر شکلی در برابر اشغالگران مقاومت کند. وی در ادامه تأکید کرد که این جنبش، اشغالگران را هدف قرار خواهد داد و تلاش ندارد به تشکیلات خودگردان حمله کند یا آن را از حکومت به زیر بکشد.

در این دیدار هنیه از عباس خواست که تشکیلات خودگردان، پیش از نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره، زندانیان فلسطینی در بند این تشکیلات را آزاد کند، اما ابومازن با این موضوع مخالفت کرد.

از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز در خصوص طرح سیاسی این تشکیلات که قرار است در نشست قاهره مطرح شود توضیحاتی را ارائه نمود و گفت: این طرح به مشروعیت بین‌المللی دولت فلسطین تکیه دارد و بر اساس آن، تمامی گروه‌های فلسطین باید به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بپیوندند.

ابومازن ضمن تأکید بر پایبندی نسبت به گزینه مقاومت صلح‌آمیز ادامه داد: هیچ گروهی جز تشکیلات خودگردان، نباید مسلح باشد و سلاح در اختیار داشته باشد.

در مقابل این سخنان ابومازن و طرح تشکیلات خودگردان، هنیه ضمن تأکید بر مقاومت در برابر اشغالگران، عدم پذیرش طرح پایبندی به مشروعیت بین‌المللی دولت فلسطین، از سوی حماس را به محمود عباس اعلام نمود.

310310