شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت

روزنامه دولت خطاب به دولتمردان سابق: مقصر فرسایشی شدن مذکرات برجام، آمریکاست؛ پس یقه ایران را نگیرید!

روزنامه ایران نوشت: امریکا مقصر خروج از برجام و همچنین مقصر فرسایشی شدن مذاکرات است. در چنین شرایطی یقه‌گیری از ایران به جای پاسخگو کردن امریکا و تبیین واقعیت چیزی جز سیاسی‌کاری نیست.

روزنامه دولت خطاب به دولتمردان سابق: مقصر فرسایشی شدن مذکرات برجام، آمریکاست؛ پس یقه ایران را نگیرید!
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۳۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه ایران با اشاره به اظهارات اخیر علی‌اکبر صالحی، مقصر فرسایشی شدن مذاکرات برجام را آمریکا دانسته و تاکید کرده آمریکای بایدن در خصوص پرونده برجام دچار سردرگمی است.

به گزارش ایران، امریکای بایدن در حوزه سیاست خارجی و به‌خصوص پرونده برجام دچار سردرگمی شده است. بارها اعضای تیم مذاکره‌کننده امریکا از آن جدا شده‌اند و حتی سرنوشت مسئول پرونده ایران در امریکا، رابرت مالی که اتفاقاً نماینده ویژه جوبایدن نیز هست در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جو بایدن همچنان نمی‌داند که آیا باید از بلندپروازی در دستیابی به امتیازات بیشتر از تهران عقب‌نشینی کرده و در فضای سیاسی امریکا برای دستیابی به یک توافق با تهران هزینه دهد و یا باید راه بیشینه‌سازی فشارها را که خود به شکست خوردن آن اعتراف کرده، ادامه دهد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: به هر صورت امریکا مقصر خروج از برجام و همچنین مقصر فرسایشی شدن مذاکرات است. در چنین شرایطی یقه‌گیری از ایران به جای پاسخگو کردن امریکا و تبیین واقعیت چیزی جز سیاسی‌کاری نیست. به نظر می‌رسد آنچه باید در فضای سیاسی کشور دغدغه اصلی باشد نه پروژه مبهم امنیتی‌سازی غرب علیه ایران که پروژه دوقطبی‌سازی در فضای سیاست داخلی است. امریکا نمی‌تواند در رسیدن به اهداف زیاده‌خواهانه و ضدایرانی خود امیدوار باشد، مگر آنکه بتواند به یک جریان داخلی تکیه کند.