شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ژاپن#تعداد

راهکار ژاپنی‌ها برای افزایش جمعیت کشورشان

راهکار ژاپنی‌ها برای افزایش جمعیت کشورشان

داده‌های دولت ژاپن نشان از آن دارد در حالی که جمعیت ژاپن با سرعت بالایی رو به کاهش است، تعداد خارجی‌های مقیم این کشور به رقم نزدیک به سه میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، این داده‌ها نشان می‌دهد که جامعه ژاپن با افزایش سن مواجه است و در مقابل، ملیت‌های دیگر در این کشور در حال ایفای نقشی تأثیرگذار در جبران کاهش جمعیت هستند.

بر اساس داده‌های وزارت کشور و ارتباطات ژاپن، جمعیت ژاپنی‌ها برای چهاردهمین سال متوالی، در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی با کاهشی ۸۰۰ هزار نفری روبرو بوده و به رقم ۱۲۲.۴۲ میلیون نفر رسیده است.

در مقابل، تعداد خارجی‌های ساکن در این کشور با رکورد ۲.۹۹ میلیون نفر، افزایشی ۱۰.۷ درصدی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده است.

در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی و پیش از همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان، آمارها ۲.۸۷ میلیون خارجی را نشان می‌داد.

کل جمعیت ژاپن نیز با ثبت ۱۲۵.۴۲ میلیون نفر، کاهشی ۵۱۱ هزار نفری را نشان می‌دهد که نشان دهنده تداوم روند کاهشی جمعیت از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون است.

راه حل دولت برای کاهش جمعیت

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه گفت: «برای تأمین نیروی کار با ثبات، دولت اصلاحات بازار کار را برای به حداکثر رساندن اشتغال زنان، سالمندان و دیگران ترویج خواهد کرد.»

نخست‌وزیر ژاپن نیز از اولویت کابینه خود برای بازگرداندن روند موالید به سمت افزایشی با اختصاص ۳.۵ تریلیون ین (۲۵ میلیارد دلار) بودجه، علی‌رغم سطوح بالای بدهی دولت در جهت مراقبت از کودکان و سایر اقدامات حمایتی از والدین خبر داد.

۲۳۳۲۳۳